לרסן את גידולי הפרא - תערוכה של האמנית ישראלה הרגיל בגלריית החווה בחולון

by - 8:17


לרסן את גידולי הפרא
תערוכה של האמנית ישראלה הרגיל
בגלריית החווה בחולון

16.5.18 – 10.6.18  (פתיחה – יום רביעי 16.5.18 בשעה .19:00)
גלריית החווה - הכניסה ללא תשלום
 
רישום בחלל, צילום - רן ארדה

"העץ הנו חומר גלם נוח למדי ליוצר. אפשר להשתמש בו כמות שהוא – טבעי, פראי, מתפרץ. אך ניתן גם לעצב אותו וליצור ממנו צורה...כאן בעבודות אלה, ניצבות שתי האפשרויות זו מול זו" (ישראלה הרגיל)
גלריית החווה בחולון, יוצאת בתערוכה חדשה : " לרסן את גידולי הפרא" ובה סדרת העבודות החדשה של הפסלת והאמנית ישראלה הרגיל  המהווה המשך לפעילותה רבת השנים בחפצים וחומרים מצויים בסביבה הטבעית.
ישראלה עוסקת בריסון ותרבות הפסולת, אם זה חלקי מכונות, שאריות ברזל, חוטים או חלקי ריהוט או ענפים שנגדעו ועם הזמן התייבשו.
היא מחברת בין האלמנטים כשהיא מבצעת מעין קולאז' תלת ממדי והופכת את הלא חשוב לחשוב, הזנוח לבעל ערך. היא מעניקה חיים חדשים למה שנחשב כחדל חשיבות תוך שילוב מיוחד בין אמנות לעיצוב.
כל חלק מהשלם אצלה יכול להיות רהיט, כלי, או כל דבר שימושי אחר. באותה עת החלקים מתחברים גם ליצירה מופשטת שמייחסת חשיבות לקומפוזיציה, חומריות ואסטטיקה .
החיבורים המקוריים של ישראלה לחפצים וחלקי עץ ומתכת יוצרים עולם שלם שכל אחד מהמתבוננים בו יכול למצוא חוויה אסטטית, זיכרונות ורעיונות משלו.
המיוחד במקבץ העבודות החדש הוא יצירת סביבה אמנותית שמייצרת דיאלוג בין מעובד ופראי, חדש וישן, דימוי מוכר וצורה מופשטת. כל המקבץ מהווה השראה אמנותית למעצב מוצר או מעצב פנים לאפשרויות לא מקובלות וצפויות, בבואו ליצור מערכת שימושית חדשה.
הצגת התערוכה בגלריית החווה החווה שנמצא במקום שהיה מקום לימוד לילדי חולון בתחומי  הטבע והחקלאות – היא המקום הטבעי ביותר לתצוגת אמנות שמרכיביה הם: עצים, צמחים, שורשים  ופטריות-עץ  כאשר כל אלה הנם מטפורות לאדם וטבעו.
אומרת ישראל הרגיל: "לעץ הטבעי – נוכחות עזה בחלל. הטיפול בו זהיר מאד. יד היוצר נעה לרוב בעקבות פיתוליו, טבעותיו, זרועותיו ושורשיו. את הצורות הפראיות  שהעץ הטבעי מצייר בחלל מנסה קרובו המסוגנן – למתן, להכניע, לרסן. ויש ומתרקמים שילובי ניגודים: מתח עז נוצר כאשר מסגרת עץ מעוצבת ומלוטשת סוגרת על גידול הפרא מארבעת צדדיו. וישנן עבודות בהן שולב עץ שרוף ולו צבע ומרקם שונים לגמרי. הדיקט המשומש, שהוא אובייקט מצוי, נושא בתוכו עקבות חיים קודמים.מקלות הבמבוק חוררו את דלת הרהיט אבל השורש שלהם נבלם ונכלא במרכזה".

ישראלה הרגיל נולדה בפולין ועלתה ארצה ב-1948.
עשר שנים חייתה ולמדה בקיבוץ רמת יוחנן. אחרי שרות בצבא ולידת בתם הבכורה יצאה המשפחה לארה"ב שם למדה ישראלה אמנות באקדמיה לאמנויות יפות בשיקגו.
במשך השנים השתלמה ישראלה בתחומי אמנות שונים: לונדון - מרכז האמנות CAMDEN
לוס אנג'לס - אניברסיטת UCLA , תל אביב- סדנאות בית האמנים , ניו יורק - ART STUDENTS LEAGUE
ישראלה יוצרת בסטודיו בכפר אז"ר ומרבה להציג בתערוכות יחיד וקבוצתיות.

תאריכים:
16.5.18 – 10.6.18 , (פתיחה – יום רביעי 16.5.18 בשעה .19:00)
גלריית החווה - הכניסה ללא תשלום!
כתובת: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון
שעות פתיחה:
ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00
ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00



You May Also Like

0 comments

תגובות