להקת מחול Accrorap ביצירה השורשים

by - 12:15







ACCRORAP
בישראל
מגיעה לארץ עם יצירת המחול של קאדר אטו
"השורשים"  - THE ROOTS
11 רקדני היפ הופ יוצאי דופן במסע חיפוש מרתק 
קאדר אטו- זוכה אותות האבירות הגבוהים ביותר של צרפת לשנים 2013 ו- 2015 משלב בין שרשיו האלג'יראים לבין התרבות הצרפתית-האירופאית ,רקדנים וטכניקות מאפריקה, הודו, ברזיל וצרפת
16-13 ביוני 2018 - במסגרת עונת המחול של היכל אמנויות הבמה הרצליה
18 ביוני 2018 באודיטוריום חיפה
The Roots - Accrorap - photo: julien chauvet

להקת  ACCRORAP"" בניהולו של הכוריאוגרף הצרפתי אלג'יראי הנודע קאדר אטו (Kader Attou ) , מי שהחל דרכו ביחד עם עמיתו הכוריאוגרף מוראד מרזוקי (יוצר פיקסל) – תגיע עם יצירתו של אטו "השורשים" - במסגרת עונת המחול של היכל אמנויות הבמה בהרצליה המשלבת מופעי מחול עכשווים וחדשנים מהמסקרנים והמדוברים בסצנת המחול העולמית. כמו כן , הלהקה תופיע גם באודיטוריום חיפה .
"השורשים" ( The Roots – שורשי המחול של ההיפ הופ ) – הוא מופע שהופק ע״י הביאנלה  של ליון ואשר הצלחתו בתיאטרון שאיו בפאריס ב 2013, הובילה להזמנת חוזרת של המופע ל-3 שבועות רצופים בסוף שנת 2015.  בפברואר 2018 הוצג המופע בהצלחה רבה בסיור ברחבי ארה״ב, אשר כלל שבוע שלם בתיאטרון המחול ג'ויס בניו יורק.

מאז הועלתה היצירה היא זכתה לביקורות משבחות ובהן: ״מרהיב ופיוטי, נוסטלגי  וחדשני, עוצר נשימה ! ״ '  Agence France Press״יצירת היפ הופ מסנוורת, להיט העונה, ממש פיצוץ!״ Le Monde
היצירה מזמינה את הצופה למסע מרתק של 11 גברים, רקדני היפ הופ יוצאי דופן. זוהי הרפתקה אנושית המציגה אוסף של אביזרי יומיום ומאפשרת לכוריאוגרף ולצופה כאחד, הזדמנויות לפתוח דלתות ולחפור לתוך הסיפורים האישיים של הרקדנים ויכולותיהם,  ליצור סיפור מתוך הזיכרונות התנועתיים של גופו של כל רקדן ולהוביל את הצופה למקומות חדשים. 

על תהליך העבודה של היצירה "השורשים" אומר אטו: ״...ברצוני לבנות בתהליך זה גשרים, ליצור קישורים ודיאלוג דרך השוני ומעבר לו .  חיפוש זה הובילני לנסות ולהבחין מה שמתרחש בגוף בניגוד לרגש, כיצד מטכניקה ספציפית  מחווה מיכנית או רמז פשוט, נולדת תחושה בתנועה וירטואוזית. חיפוש זה הוא יסוד יצירת המחול  ״ שורשים״ , הרפתקאה אנושית, מסע שנחקק ע״י 11 רקדני היפ הופ יוצאי דופן.  

להקת "אקרוראפ"  הוקמה ע"י קאדר אטו וחברו מוראד מרזוקי בעיר  ליון במטרה להעלות על במת התיאטרון הממסדי  רקדני רחוב ואקרובטים ולהפוך את ריקוד הרחוב לאמנות  היפ-הופ פורצת גבולות. במשך 25 השנים הבאות, ובעזרת העידוד שקבל מהביאנלה של המחול בליון,  התפתח קאדר אטו ככוריאוגרף שחיפש לשלב בין  שרשיו האלגיריים לבין התרבות הצרפתית/האירופאית ורקדנים וטכניקות מאפריקה, הודו, ברזיל,וצרפת .  כך יצר  מופעים רבים שזכו להצלחה כבירה בצרפת ומחוצה לה ובהם:  ״ למה לא״ , ״ דאוואר״ (פרויקט צרפתי אלגיראי), ״גופות זרים״, ״Stories.com״, ״Piesni Symphony” ,  למוזיקת הסימפוניה השלישית מאת המלחין הפולני גורקי, ״ שרשים״ , ״ אופוס 14״  ועוד. 

מופעים אלו הקנו לו שם של אחד היוצרים האיכותיים והמצליחים ביותר בתחום המחול האורבני – עכשוי, בשנת 2008 מונה למנהל אמנותי של המרכז למחול בלה רושל,  בצרפת, המפיק את יצירותיו ואוצר בנוסף יצירות של  כמה להקות וכוריאוגרפים עצמאיים. כאות הוקרה על הישגיו האמנותיים הוענקו לו ב-2013  ו 2015 אותות הכבוד והאבירות הגבוהים ביותר בצרפת.

הלהקה מופיעה באופן קבוע בפסטיבלים החשובים ביותר בצרפת כמו ליון ומונפלייה, ומסיירת ברחבי צרפת ובעולם.  כל מופע של אקרוראפ הוא סיפור של הרפתקה קולקטיבית בינלאומית, שבמרכזה ה"מפגש"  כמושג עיקרי, ובה המסע האישי מעשיר ומעצים את ההשתקפותה.

בשנת 2010 בקרה הלהקה בישראל במסגרת "דאנס אירופה" במרכז סוזן דלל

המופע יוצג בישראל כחלק מעונת צרפת / ישראל 2018. במסגרת הביקור בישראל יקיימו חברי הלהקה כיתות אמן עם בני נוער ברחבי הארץ : הרצליה , ראשון לציון וחיפה 

להלן סרטון להתרשמות:



תאריכים :
היכל אמנויות הבמה הרצליה, ז'בוטינסקי 15 , הרצליה
13.6.18 , יום רביעי , שעה 20:30 
14.6.18 , יום חמישי , שעה 20:30
15.6.18 , יום שישי , שעה 13:00
16.6.18 , מוצ"ש , שעה 21:00

מחיר כרטיס : 299-269 ₪
כרטיסים: 1-700-70-2929, www.hoh-hezliya.co.il

אודיטוריום חיפה
18.6.18 , יום שני , שעה 20:30
מחיר כרטיס : 299-269 ₪
כרטיסים: 9300*,  www.ethos.co.il



.

You May Also Like

0 comments

תגובות