פסטיבל קנאדנס - הישר מקנדה

by - 12:46


מגלים את ארץ המייפל

פסטיבל "קנַדאנְס":

פותחים את שנת 2019 בסוזן דלל עם טעימה מסצנת המחול העשירה והעכשווית  ויצירות של האמנים המסקרנים ביותר
כיום בקנדה

בלט BC בערב רפרטוארי

אמנות מחול רדיקלית עם היוצר הקנדי שי קובלר

"דואטים לגוף וכלי נגינה"- עם דניאל דנוייה ולהקתה

17-11 בינואר 2019

מרכז סוזן דלל
Ballet BC Solo Echo - - סולו אקו -  by Wendy D



מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון יפתח את שנת 2019 עם "קנַדאנְס" פסטיבל המחול הקנדי הראשון מסוגו בישראל.

הפסטיבל שיתקיים בתאריכים 17-11 בינואר 2019, יציע לקהל הישראלי טעימה מסצנת המחול העשירה והעכשווית של קנדה עם שלוש יצירות השונות במובהק זו מזו של האמנים המדוברים והמסקרנים ביותר בקנדה כיום.

"קנַדאנְס" הוא השיא של שנים רבות של שיתוף פעולה פורה בין קנדה ומרכז סוזן דלל למחול. אנו מתרגשים להציג את המחול הקנדי בישראל בפסטיבל זה" (דברה ליונס שגרירת קנדה בישראל).  

"מזה מספר שנים אנחנו מציגים לקהל הישראלי אמני מחול בולטים בקנדה ובעבר כבר הגיעו יוצרים כמו לה גרנד בלט קנדיאן, מארי,שואינר, דניאל לווייה ואחרים. אומר יאיר ורדי מנכ"ל מרכז סוזן דלל, "הפעם ובאופן מרוכז בחרנו להתרכז במגוון עבודות של מחול עכשווי וכוריאוגרפיה ניסיונית, המטשטשות את הגבולות בין בלט לבין מחול עכשווי . המופעים והלהקות אותם בחרנו להביא ולחשוף יהיו  בלט BC עם 18 רקדניו הווירטואוזים בעבודות של יוצרים קנדים מוערכים, טריו הנשים של דניאל דנוייה והיוצר שי קובלר המציג בעבודתו אקרובטיקה פיזית וטכנולוגית מרעננת"

את המופעים תפתח להקת בלט BC שהוקמה בשנת 1986, בניהולה האמנותי של אמילי מולנר . הלהקה הכוללת רקדנים מוכשרים מקנדה ומסביב לעולם מחויבת לחקירה במחול עכשווי ומשלבת משמעת ומיומנות של הבלט הקלאסי עם דגש על החדשנות של המאה ה-21.  הלהקה מציגה רפרטואר ייחודי ומגוון מאת הכוריאוגרפים העכשוויים המבוקשים ביותר בקנדה ובעולם.

מאז שנת 2009, פיתחה הלהקה רפרטואר של למעלה מ-45 יצירות חדשות והפקותיה זוכות לשבחים בסיבובי הופעות אזוריים, לאומיים ובינלאומיים. הלהקה גם מחויבת למעמדה כמנהיגה בקהילה, דרך פעילויות תרומה לקהילה ופיתוח מקצועי וכן מקדמת באופן פעיל שיתופי פעולה התומכים באמנים, בכוריאוגרפים ובקהל כאחד, אשר ממשיכים לדחוק את גבולות המחול העכשווי.

בביקורה בישראל תבצע הלהקה יצירות אלה:

"סולו אקו" (Solo Echo) מאת קריסטל פייט (Crystal Pite) עם מוזיקה מאת יוהנס ברהמס. קריסטל פייט, המתגוררת בוונקובר והמוערכת בכל רחבי העולם, חוקרת נושאים חוזרים של קבלה ואובדן בעבודתה "סולו אקו", שבמקור נוצרה עבור ה-.Nederlands Dans Theater  . ביצירה זו, בהשראת שתי סונטות לצ'לו ופסנתר מאת ברהמס והשיר "שורות לחורף" מאת מארק סטרנד, ממשיכה פייט את החקירה האמנותית ארוכת השנים שלה של מתח והתרתו. "סולו אקו" נע בין תוקפנות לכמיהה, בין הפרט לקיבוצי, וחוקר את הדרכים המובילות מקונפליקט ועד לקבלה.
זהו ביקורה השני של היוצרת קריסטל פייט במרכז סוזן דלל לאחר תל אביב דאנס בשנת 2008.

יצירה חדשה מאת אמילי מולנר (Emily Molnar)- לרגל העונה העשירית שלה כמנהלת האמנותית, יוצרת מולנר עם הרקדנים תמונת נוף נועזת אך אינטימית, המביאה לדו-שיח בין הסגנון הייחודי והאקספרסיבי שלה, לבין קצב הבלוז. כל עבודותיה החדשות מפגינות תעוזה אמנותית ותחושה עמוקה של חיבור בין הרעיון לבין האמן: "התהליך הכוריאוגרפי ממשיך לרתק ולהביא אותי לידי ענווה, בכל ניסיון וניסיון."

"פטיט סרמוני" (Petite Cérémonie) מאת מדי ולרסקי (Medhi Walerski)-  מפגן ראווה של תנועה ורעיונות, המבליט את כישרונות הלהקה. ביצירה, שהוזמנה עבור בלט BC  בשנת 2011, יוצר ולרסקי דו-שיח רגיש ואפיזודי העוסק במערכות יחסים, בהשראת המושג של "החיים בקופסה." ולרסקי ידוע בזכות יצירותיו "שמחוץ לעולם הזה… חוויה דמוית חלום." 

(11 - 12 בינואר, 21:00)

היוצר שי קובלר (Shay Kuebler) פועל כאמן מחול עצמאי בערים ונקובר ומונטריאול מזה שמונה שנים. בנוסף להצלחותיו בשיתופי פעולה וכבמאי שותף, הוא הופיע עם יצירותיו בפסטיבלי מחול בינלאומיים ולהקות מחול בכל רחבי קנדה. כמבצע, קובלר עבד עם Kidd Pivot, The 605 Collective, ועוד. ככוריאוגרף הוא עבד עם Les Grands Ballet Canadiens, Citieballet, L'Ecole de Danse du Quebec, וה-London Contemporary Dance School; וכשותף מייסד של The 605 Collective, הוא היה במאי וכוריאוגרף שותף בשלושה פרויקטים של הלהקה. קובלר, בעל שורשים באמנויות לחימה, תמיד מחפש דרכים לדיוק הביצוע הפיזי, תוך כדי שמירה על איכות אינסטינקטיבית וגולמית.

בביקורו בישראל יבצע קובלר את היצירה טלמטריה  ((Telemetry העוסקת בגוף האדם כטלמטר - מכשיר או כלי אשר מתרגם, משדר ומתקשר תהליכים לא מוחשיים ובלתי נראים. המחקר שלו בודק כיצד הגוף מתייחס לתחום הרדיו ויכול לפעול כתחנת ניטור. בעבודת מחול זו, הגוף פועל כטלמטר המתרגם צורות קוליות לצורות ויזואליות. המוסיקה והתאורה נוצרים בעקבות תנועת הרקדנים על הבמה המרושתת בחיישנים אלקטרוניים.  הביצוע שם דגש על יחסי הגומלין בין צלילים חיים, תאורה והביצוע הפיזי. את הגוף אפשר לראות ככלי קיבול לזיכרונות, להיסטוריה ולחוויות אשר משתנות ומועברות ללא הרף כדי להשפיע על ההוויה שלנו .

טלמטריה היא תהליך תקשורת אוטומטי באמצעותו נאספים מדידות ונתונים אחרים מנקודות מרוחקות או בלתי נגישות, ומשודרים לציוד קולט לצורך ניטור. טלמטריה כוללת מנגנוני העברת נתונים אלחוטיים הכוללים מערכות רדיו, אולטרסאונד או אינפרה-אדום, בנוסף לנתונים המשודרים על פני מדיה אחרת כמו רשתות טלפון ומחשבים.


(15-14 בינואר, 21:00).

האורחת השלישית בקנדה דאנס היוצרת הקנדית דניאל דנוייה ולהקתה לה קארה דה לומב (מונטריאול)   Le Carré des Lombes | Danièle Desnoyers
יוצרת בכיוון ייחודי והרחק מהדרכים המקובלות, בנופי המחול העכשווי הבינלאומי. הרפרטואר שלה, המורכב מכ-20 יצירות, מציג חזון אמנותי בו המחול, המוזיקה, האמנויות הוויזואליות והטכנולוגיה משתלבות זו בזו. חומרי הסאונד הגולמיים והמטריצה הדרמטולוגית, מעניקים לכוריאוגרפית מידה של הפשטה שהיא מיישמת ישירות בשפת הגוף.
                          

בארץ תבוצע יצירתה "דואטים לגוף וכלי נגינה"- מייצב של כוריאוגרפיה וסאונד, הכולל דיאלוג אינסטינקטיבי, מהקרביים, בין תנועה וצליל, הנושא את חותמה של עכשוויות חדשה. שלוש הרקדניות יוצאות הדופן, כל אחת מהן דמות בולטת בעולם המחול של קוויבק, הן כריזמטיות ומתאימות לסגנון המובהק של דנוייה לא פחות מהטריו המקורי. הכוריאוגרפיה - המורכבת מעיוותים קלילים ומעודנים, וריאציות על נושא, משחק הדדי במצבים, שילוב ופיסוק רגליים - נותרה ללא שינוי. השימוש בגוף חושף את האנרגיה הגולמית, הרגישות והתעוזה של דור המורגל באמנויות הבמה . שחרור המשקל מוביל לנונשלנטיות מסוימת, בזמן שהיחסים עם הקרקע והצליל נעשים יותר ויותר חיים ופיזיים. כל גופן של הרקדניות - בו-זמנית משוחרר, חושני ועצל - רוטט יחד עם ההפרעות המופקות על ידי המשחק ההדדי שלהם עם המגברים, כשהן מבצעות את היצירה בקרבה נועזת לקהל כאשר חלקו של הקהל ישוב על הבמה סביב לכוריאוגרפיה וחלקו ישוב באולם .

(16 - 17 בינואר, 21:00)


המופעים יתקיימו  במרכז סוזן דלל .
מחירי כרטיסים בין : 180 ₪ ,265 ₪ , 329 ₪
להזמנת כרטיסים : קופת מרכז סוזן דלל 035105656
להזמנת כרטיסים באתר המרכז 24/7 www.sdc.org.il


You May Also Like

0 comments

תגובות