ערבי מוזיקה חיה במוזיאון לאומנות האסלאם

by - 18:16



חורף חם במוזיאון
ערבי מוזיקה חיה במוזיאון לאמנות האסלאם:   
מרים טוקאן ואנסמבל קווארטטוקאן, מירה עווד,
אמל שאהין ורחלה והחאליג'ים
המופעים יתקיימו בימי חמישי בחודש דצמבר בשעה 20:30
מחיר במכירה מוקדמת באתר המוזיאון או בטלפון – 40 ₪
מחיר ביום המופע  בקופה – 60 ₪
קווארטוקן. קרדיט צילום רונן אקרמן
בכל יום חמישי בחודש דצמבר יתקיים בחללי המוזיאון לאמנות האסלאם מופע אקוסטי של מוזיקה חיה. המפגש בין המוסיקאים לבין אוספי המוזיאון הייחודים והנדירים  בעולם יעשיר כל אחד מהעולמות.
יום חמישי, 7/12 , שעה 20:30 מרים טוקאן ואנסמבל קווארטטוקאן במופע "כשביאליק ופיירוז נפגשים"
קווארטטוקאן  בהובלתה של מרים טוקאן הוא פרויקט מוסיקלי מרתק המפגיש בין תרבויות ועמים באמצעות שירים ומנגינות. המופע משלב בין מזרח ומערב ומפגיש באופן נדיר בין ביאליק לפיירוז. הפרויקט צמח מתוך חיבור ושיתוף פעולה בין ארבעה מוסיקאים המגיעים מתרבויות שונות, אשר חוברו יחדיו לכדי  מופע מרתק אחד. המאזין עובר במהלך המופע מעין מסע בעולם אשר מהווה ראי לחברה הישראלית הרב תרבותית של ימינו. מסע ממנו אנו שואבים עושר תרבותי ובסיס להידברות, הקשבה והרמוניה אנושית.
מרים טוקאן – שירה | עידן טולדנו – גיטרה פלמנקו, עוּד, אקורדיון | רחלי גלאי – צ'לו |
נועה וקס – כלי הקשה
יום חמישי, 14/12, שעה 20:30, מירה עווד בהופעה
מירה עווד בהופעה אקוסטית עם חומרים מקוריים פרי עטה בערבית ואנגלית בליווי הגיטריסט שי אלון. עווד מחברת בין שירה ערבית להרמוניה מערבית ויוצרת פיוז'ן, עירוב מיוחד בין תרבויות ושפות
יום חמישי, 21/12 , שעה 20:30, אמל שאהין שרה פיירוז
אמל שאהין במחווה לגדולי הזמרים של המוסיקה הקלאסית הערבית : פיירוז, עבד אלואהאב,   אום כולתום , פריד אלאטרש , פירוז , אסמהאן ועוד.
שאהין בת ה 19 , תושבת דלית אל כרמל, הופיעה כסולנית עם להקות רבות בהן התזמורת האנדלוסית ירושלים, תזמורת פרקת אל נור ועוד. כיום היא מופיעה גם עם הרכב משלה במופע מחווה ייחודי לגדולי הזמר הערביים בליווי מיטב הנגנים של המוסיקה הערבית בישראל:
כינור : אסואן שאהין, עוד : קופטאן עיסמי, אורגן: מאהר שאהין, דראמז : אילן נאטור
דרבוקה : נגיב אבו חמד
יום חמישי, 28/12, שעה 20:30 רחלה והחאליג'ים
בין שירה ערבית קלאסית למקצבי היפ־הופ וג'ז, הזמרת יוצרת רחלה במופע של מוסיקה חליג'ית שמקורה בשירה, מוזיקה וריקוד שפיתחו בדואים ועבדים מזרח־אפריקאים במדינות המפרץ הפרסי. רחלה מתמסרת בעשור האחרון למוסיקת החליג'י, סגנון מוסיקלי בדואי שמקורו בחצי האי ערב ונסיכויות המפרץ הפרסי. סגנון זה מאופיין במקצבים מהפנטים שמוצאם ממדינות האזור השונות ומושפעים מתבניות קצביות הודיות ואפריקאיות. רחלה הקליטה אלבום ראשון של מוסיקת החליג'י, מסורת מוסיקלית אשר נדדה ממקום מוצאה שבסעודיה עד הקצה השני של הים האדום, אל חצי האי סיני. אלבום זה הוביל אותה לקריירה בינלאומית הכוללת הופעות ופרסום בבחריין ובדובאי אשר בעקבותיו הוציאה את אלבומה השני "ראסלת חוב"  - מסר של אהבה.


המוזיאון לאמנות האסלאם
רחוב הפלמ"ח 2 ירושלים
טלפון: 02-5661291
שעות פעילות המוזיאון:
שני – רביעי : 10:00- 15:00
חמישי: 10:00- 19:00
שישי – שבת: 10:00 – 14:00

You May Also Like

0 comments

תגובות