מפגש מוסיקה אתיופית בירושלים

by - 13:52



ענקי המוזיקה האתיופית במפגש פסגה חד-פעמי:
הזמרים מחמוד אחמד, אסתר אווקה וגוסייה טספייה
מופע פתיחה:
שלמה גרוניך ומקהלת שבא מארחים את אסתר רדא ואבטה בריהון
בנייני-האומה, ירושלים, 28.12.17
 בניהולו האמנותי של אפי בניה
ובהפקת בית הקונפדרציה בירושלים
אסתר אווקה. צילום - photo Birhan

בית הקונפדרציה בניהולו האמנותי של אפי בניה גאה לחתום את שנת 2017 במפגש פסגה חד-פעמי של ענקי המוזיקה האתיופית – הזמרים מחמוד אחמד, אסתר אווקה וגוסייה טספייה.
המופע יתקיים בבנייני-האומה בירושלים ב-28.12.17.
את המופע יפתחו שלמה גרוניך ומקהלת שבא, שיארחו את הזמרת אסתר רדא ואת הסקסופוניסט-זמר אבטה בריהון.
מחמוד אחמד, שזה ביקורו השני בישראל, הוא ללא ספק גדול הזמרים האתיופים כיום ומהאהובים ביותר בתולדות המוזיקה האתיופית, מאז החל להופיע בתחילת שנות ה-70 ועד היום. שיריו נאסרו להשמעה באתיופיה לאחר עליית החונטה הצבאית בשנות ה-70, אך זכו להכרה בינלאומית מחוץ לגבולות אתיופיה, בעיקר בעקבות יציאתה של סדרת האלבומים היוקרתית "אתיופיק". הופעותיו באתיופיה וברחבי העולם מושכות קהלים רבים. הופעתו המרגשת בפסטיבל הולגאב לפני ארבע שנים זכורה לרבים.
אסתר אווקה, שזהו ביקורה השני בארץ, היא הזמרת האתיופית הגדולה ביותר כיום. אוהביה מכנים אותה "ארתה פרנקלין של אתיופיה", ורבים משיריה נחשבים להמנונים לא רשמיים של המדינה. אווקה החלה להופיע באדיס-אבבה בסוף שנות ה-70, אך היגרה לארה"ב בתחילת שנות ה-80, לאחר שנואשה משלטון החונטה הצבאית. מאז היא מופיעה ללא הפסק באתיופיה ובפני קהילות אתיופיות ברחבי העולם. כשחזרה לראשונה לאדיס-אבבה ב-1997 ציפו לה מאות מעריצים בשדה התעופה ועשרות אלפים גדשו את הופעותיה.
אחמד ואווקה יחברו לגוסייה טספייה, המייצג את הדור החדש של זמרים אתיופים שהחלו להתבלט לאחר נפילת החונטה הצבאית בתחילת שנות ה-90. טספייה הקליט עם אחמד את אחד משיריו הידועים ביותר, "אדרה", והופיע איתו ברחבי העולם.
הערב ייפתח במופע "ביחד" (Mewachad, באמהרית) של שלמה גרוניך ומקהלת שבא, שיארחו את הזמרת-יוצרת אסתר רדא ואת הסקסופוניסט-זמר-יוצר אבטה בריהון. המופע הוא הצדעה ומחווה לבני העדה האתיופית בישראל, שהמורשת התרבותית שהביאו עימם לישראל מעשירה את כולנו.
המופע מתקיים בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים, קרן ביידר, קרן ברכה, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית העולמית, הקונפדרציה הדסה והערוץ האתיופי.
מקהלת שבא - צילום דני זודקביץ'
טריו הענקים – 28 בדצמבר 2017, בשעה 20:00
מחיר כרטיס:  אולם – 204 ₪ / יציע – 144 ₪

רכישת כרטיסים באמצעות "בימות" http://tickets.bimot.co.il/
בטל' *6226, 026237000

למידע נוסף חפשו את "בית הקונפדרציה" בפייסבוק
ובטל' 02-6245206, שלוחה 4

You May Also Like

0 comments

תגובות