הצעות נבחרות לחנוכה בעמק המעיינות

by - 13:54



לבקר בתערוכת אוספים מסביב לעולם, להתחפש לחלוצים ולבקר בתצוגת נרות שמן מימי החשמונאים בסחנה, לצאת לסיור עששיות מול גבול ירדן ולאפות סופגניות בתנור בן 90 שנה ולסיום -  לבקר במסלול טיול בעקבות הגבורה בעמק המעיינות: לקראת חג החנוכה הקרב ובא, בעמק המעיינות (בו בדרך הכלל החורף נוח מאוד..) מציעים לכל המשפחה שלל אירועים מיוחדים ברחבי העמק. לפניכם כמה הצעות, ושיהיה חג שמח!
חומה ומגדל- צילום אורית גררו

תערוכת אוספים, חלוצים ונרות בסחנה
שלל פעילויות בגן הלאומי גן השלושה – הסחנה, ביניהן - תערוכת האוספים השנתית בהשתתפות עשרות אספנים מרחבי ישראל שיציגו אוספים שונים מכל רחבי העולם, לצד שלל פעילויות לכל המשפחה: 8 ימי תערוכה ב-8 ימי החג תחת הכותרת 'מסביב לעולם ב-8 ימים'.
בנוסף לתערוכת האוספים ולמעיינות הטבעיים בסחנה, באתר חומה ומגדל תוצג תערוכה לציון 80 שנה להתיישבות חומה ומגדל, סדנאות להכנת פנסים (17-18.12, בין השעות 13:00 - 11:00), ערב שירה בציבור (19.12 בשעה 17:00), הזדמנות לבקר לפני כולם במיצג המולטימדיה החדש שיפעל באתר  (18.12 11:00-14:00) ועוד. במוזיאון הארכיאולוגיה הים התיכונית מוצגים שונים ביניהם גם כלי חרס מתרבות יוון -  אותה תרבות שנגדה התקוממו ונלחמו החשמונאים - מנורות ונרות מתקופות עתיקות.  בנוסף תתקיים סדנה להכנת נרות חרס בשיטות קדומות (20.12, 11:00-13:00).
הכניסה לתערוכת האוספים כלולה במחיר כרטיס הכניסה לגן בו אפשר כמובן ליהנות מחגיגת מים במעיינות נחל האסי – עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות (בפנים חם גם כשבחוץ קר..), בריכות טבעיות, מתקני משחקים ועוד.   
שעות פעילות הגן בימי החג – 09:00-16:00. לפרטים נוספים - http://www.gan3.co.il/   
חנוכה בחצר הטירה
"חצר הטירה" בקבוץ טירת צבי הוא מרכז מבקרים קטן השוכן במרכז הקבוץ ומספר את ספור הקמת הישוב והחיים בו בשנים הראשונות דרך מוצגים ותמונות, בניחוח של פעם. בין היתר מוצגים גם כלי בישול, כלי עבודה, תמונות מהימים הראשונים בקיבוץ, אמצעי חימום בחול ובשבת, ציוד ביתי וריהוט עבודת יד, אמצעי מיזוג אויר ראשוניים, ציוד חקלאי ורפואי ועוד.  מחיר – מבוגר 10 ₪, ילד 5 ₪. בתיאום מראש. נילי –  050-6370846, ציפה – 050-7789352. סגור בשבת.

חנוכה בנהריים בגשר
באתר נהריים גשר פעילויות מיוחדות לחנוכה, ביניהן אפיית סופגניות בתנור בן למעלה מ-90 שנה בסדנה חווייתית כולל קישוט במבחר תוספות; מיצג אורקולי יחיד מסוגו המספר את סיפורו פורץ הדרך של פנחס רוטנברג וחזון החשמל בארץ ישראל; בתוך חדר האוכל המקורי של קיבוץ גשר – גבולה המזרחי של ישראל בימיה הראשונים - נצפה בסיפורה מעורר ההשראה של קבוצת גשר, נבקר בבונקר הלוחמים המקורי ובבית הילדים המשוחזר; וסיור עששיות מיוחד - ביום ה' 14.12 - כולל ביקור בבית הילדים המשוחזר ומבט מקרוב בשלושת הגשרים על הירדן. בסיום הסיור - הדלקת נרות ותה חם לכולם. 
הפעילות תערך בכל ימי חופשת החג 14-20.12. סיורים יצאו בשעות: 11:00, 12:30, 14:00. סדנת קישוט סופגניות – כשר! - כל יום בשעה 12:00 (מלבד שבת 16/12) – בהרשמה מראש. סיור עששיות ביום חמישי 14.12 בשעה 16:00 – בהרשמה מראש. מחיר – 39 ₪ מבוגר, 35 ₪ ילד וגמלאי. תוספת לסדנאות אפייה – 25 ₪ למשתתף. למידע נוסף והזמנות - 04-6752685

טיול משפחות עם סופי
ביום שבת, 16.12, טיול משפחות עם מדריכת הטיולים סופי עטרה-שבח. נסייר בשטחי בריכות הדגים, נצפה בציפורים החורפות ונעסוק במערכת יחסי הגומלין בין הצפר לדייג. בין מטעי התמרים והשדות החקלאיים נגיע אל גדר המערכת המפרידה בין ישראל וירדן. נערוך תצפית על ממלכת ירדן, אזור הסחר ושמורת גאון הירדן. נבקר באנדרטה לזכרו של הסמל שנפל הממוקמת על דרך הפטרולים. דרך השטחים החקלאיים נגיע אל תעלות המים המאפיינות את עמק המעיינות  ולשדרת התמרים המספרת את סיפורו של "הבית האדום", סיפורם של הטמפלרים שישבו בעמק עד מלחמת העולם השנייה.
היציאה בשעה 10:00 מחניית טיב טירת צבי, הסיום בשעה 14:00. אורך המסלול 4 ק"מ. מומלץ להביא, משקפת, נעלי הליכה, כובע ומים  ומנשא לפעוטים. עלות הסיור: מבוגר: 25 ₪, ילד מעל גיל 3: 15 ₪. הטיול מותנה במספר המשתתפים. להרשמה - סופי 050-7605623

לסיום: מסלול טיול לימי החנוכה – בעקבות הגבורה בעמק
בימי החנוכה, ימים בהם מציינים שילוב מרתק בין הנס לבין הגבורה האנושית, מציע העמק חורף חמים וימים נהדרים לטיול על שביל עמק המעיינות.
נתחיל את טיולנו במצפה שמיר סמוך לטורבינות הרוח וקיבוץ מעלה גלבוע. על הטורבינות תוכלו לשמוע ולהתרשם במרכז המבקרים הסמוך. במצפה שמיר נוכל להביט למלוא רוחב העין. נראה היטב את הרי הגלעד, חלקו המזרחי של העמק על יישוביו, לצפון נבחין ברמת יששכר וכוכב הירדן ובדרום מערב בקיבוץ מירב ופסגת הר מלכישוע - שיא הגלבוע (538 מטר). המצפה מנציח את ערן ודובי שמיר, בן ואב שנהרגו בהפרש של 20 שנה. דובי בן קיבוץ שדה אליהו נהרג בתאונת אימונים כסמג"ד בחטיבת מילואים וערן נהרג בשנת 1997 בלבנון כסגן מפקד סיירת צנחנים, שניהם מאוהבי הארץ, רגביה ושיריה. כאן גם מתחיל שביל העמק שאורכו 140 קילומטר, אנו נטייל במקטע אחד מיני רבים בואך עין מודע. נעקוב אחר השילוט של שביל העמק המלווה את קו הטורבינות דרומה. לאחר 200 מטר פונה השביל מזרחה וחוצה את הכביש לחניון אבינדב. נחצה את החניון ונתקדם דרך שער השמורה הממוקם בגדר.
מכאן מתחילה הירידה התלולה יחסית במתלול אבינדב במשעול יפיפה המשובץ מצוקים, פריחה בעונה והפתעות נוספות. לאחר הליכה נינוחה של קילומטר לערך נגיע לאוכף טופוגרפי ומכלאת בקר מעט מצפון לאוכף עץ חרוב גדול שניתן לשבת בצלו. ההליכה באזור זה מזכירה לנו את גבורתו של גדעון השופט, שנולד בסמוך בעיירה עופרה הנמצאת היום מתחת לכפר הערבי טייבה ליד רמת צבי, גדעון ממיין את חייליו בגלבוע ולאחר לילה ללא מים בגלבוע הוא מוריד אותם למעיין חרוד ועורך בו במקום את מבחן המלקקים. לאלו ששמרו על כבודם ועל המתח המבצעי שלהם ניתנת הזכות להימנות עם הגדוד המובחר של גדעון. בהמשך מלמד אותנו גדעון כיצד עושים מלחמה בתחבולות –הוא מסתער על מחנה מדיין עם שופרות ולפידים ומקים המולה רבה, בה הוא מניס את המדיינים לעבר הירדן. מהחרוב הנהדר ממשיכים במגמת ירידה ברורה לאורך גדר בקר. בשלב מסוים פוגש השביל הצר שבו ירדנו את נחל צביה החותר בתוך סלעים קשים ויוצר מאין קניון קטן המלווה בגבים ומפלים ומחייב אותנו המטיילים לחשיבה יצירתית - מתי ניתן לעקוף ומתי נכון לרדת במפל עצמו. בכל מקרה, שביל העמק עושה עבורנו את ההחלטות פשוטות יותר...
עם סיום הירידה והיציאה מהנחל אנו פונים שמאלה וצועדים במקביל לפרדס מקומי. עם היציאה לעמק אנו צופים במעשה האדם במקום: כמעט כל חלקת קרקע מעובדת, כמעט כל פיסת אדמה צבועה בצבעי הגידול או בצבעי האדמה המקומית. אכן, פסיפס מרהיב שבבסיסו תרבות אנושית מפותחת ומשגשגת. נמשיך לאורך הפרדס ובקצהו נפנה מזרחה עם סימון השבילים של שביל העמק. בסמוך לעמוד קו מתח גבוה שהוקם כאן על מנת לחבר את פרויקט האגירה השאובה לרשת החשמל הארצית. אנו צועדים בבטחה לאורך שדרת אקליפטוסים מזרחה עד לצומת עם תעלת מים. כל הפיתוח החקלאי שאנו רואים בדרכנו הוא פרי המאמץ והגבורה של חלוצי העמק, שידעו ימים לא קלים בהם התמודדו - ויכלו - לתנאים הקשים ששררו כאן החל משנות ה 20 של המאה הקודמת.
מכאן קצרה הדרך לאורך תעלת המים לכיוון עין מודע. מעט לפני ברכות הדגים נפנה שוב מזרחה ונתקדם לריכוז האקליפטוסים הסובבים את עין מודע.  נקיף חלקת שדה ונגיע לשער האחורי של עין מודע שהוא בעצמו מעיין המורכב ממספר נביעות.
פרטים טכניים-
אורך הטיול 4 ק"מ. משך הטיול 3-4 שעות למשפחה. רכבים –יש צורך בהקפצת רכבים לפני תחילתו. יש להצטייד ב 2 ליטר מים לאדם. שימו לב: נקודת הסיום בעין מודע מרוחקת 400 מ' מהנקודה בה ניתן להשאיר רכב.

You May Also Like

0 comments

תגובות