להקת המחול טיירי סמיטס - 11 רקדנים בעירום גברי

by - 11:17



11 רקדנים בעירום גברי -רוקדים את יחסינו
עם הגוף –
ה"הטריטוריה החופשית היחידה שנותרה לנו"

להקת המחול טיירי סמיטס- מעמודי התווך של סצינת המחול הבלגית  מגיעה לישראל עם המופע
"נשמה בוערת"

במסגרת אירועי "תל אביב דאנס" במרכז סוזן דלל
14,18,19, 13 באוקטובר 2017
צילום: טיירי סמיטס


להקת המחול ט'ור (Compagnie Thor ) של הכוריאוגרף הבלגי החשוב טיירי סמיטס (Thierry Smits)  מגיעה לישראל, במסגרת אירועי תל אביב דאנס במרכז סוזן דלל, עם המופע: "נשמה בוערת" / "Anima Ardens", החוגג את הגוף האנושי  העירום אשר לדבריו של סמיתס משקף ביצירה זו מרחב פוליטי-"הטריטוריה החופשית היחידה שנותרה לנו".
המופע יועלה בתאריכם  14,18,19, 13 באוקטובר 2017 במרכז סוזן דלל.
ביצירה רוקדים אחד עשר גברים רקדנים, במצב של עירום מתמשך החושף את הרב-גוניות של גופם ומוצאם, משליכים עצמם -גוף ונפש-  אל תוך הנשמה הבוערת. הריקוד מתעצם בקרשנדו ונוגע בגבולות הטראנס ומוביל את הרקדנים למצב גופני חדש. מטרתם להגיע לשיא רגשי משותף ואינטנסיבי, זעם פואטי המוביל למקום חלל או מצב חופשי משוחרר מכבלים: מקום בו גם הצופה יכול לנשום בחופשיות ולהשתחרר מעול הקיום בהווה.
במשך 25 שנים, פיתח תיירי סמיטס, גישה אמנותית שנעה מחוץ לשבילים המוכרים ושנויה במחלוקת. בהפקות מחול טהור לצד עבודות פרפורמטיביות יותר, בוחן סמיטס את יחסינו עם הגוף כמושא של תשוקה, הנאה וסופיות. מאז הקמת הלהקה בשנת 1990, יצר סמיטס יותר משלושים הופעות מחול. יצירותיו מאופיינות בחזותיות חריפה ונעות בין קווים עכשוויים מפוכחים לבין אסתטיקת פופ מוזרה ולעתים קרובות פרובוקטיבית. יצירתו שומרת על קפדנות טכנית גבוהה וכושר המצאה, כנות ונדיבות.
להקתו של סמיטס שנחשב לאחד מעמודי התווך של סצנת המחול הבלגית זוכה למוניטין בינלאומי ומופיעה ברחבי אירופה, ארה"ב, המזרח התיכון וצפון אפריקה. בין היתר הציגה באולם הברביקן בלונדון, אופרה דה רואן, פסטיבל ביפוד בביירות, תיאטרון דה לה סידד במקסיקו ובברוקלין אקדמי בניו יורק
היצירה "נשמה בוערת" מתפתחת דרך צלילים וסביבות אורגניות והרקדנים עושים שימוש בגופם, נשימותיהם וקולם. ביחד הרקדנים הם מעין שבט ארעי במסגרתו כל אחד מהם אינדיבידואל אך בו בעת קשור ומחובר לאחרים. בני אדם ייחודים שהם גם חלק מקבוצה הומוגנית. החיבור המתרחש על הבמה יוצר תנועה, רצף אחיד ואיזון, מעין טקס כוריאוגרפי בהשראת התיאטרליות המאפיינת טקסי טראנס שמאניים. המחלצים את עצמנו מעצמנו ומובילים אותנו אל מקור הרגש.
במסגרת ביקורם בישראל תעביר הלהקה סדרת סדנאות לרקדנים. 
הרקדנים בלהקה הם: ולנטין בראון, פטר דה וויסט, מיכל גורל, ג'רי בולדריני, גוסטבו מונטירו, ברונו מוראיס, אמריק רבוט, נלסון רגרה פרז, תיאו סמסוורת, אוליבר טידהטידה, דויד גרינו.
תאריכים:
13.10.17, יום שישי , שעה 14:00 – מרכז סוזן דלל , ת"א
14.10.17, מוצ"ש, שעה 21:00 – מרכז סוזן דלל , ת"א
18.10.17, יום רביעי , שעה 21:00 – מרכז סוזן דלל , ת"א (בתום המופע תתקיים שיחה עם האמנים)
19.10.17 , יום חמישי , שעה 21:00 – מרכז סוזן דלל , ת"א.
מחיר כרטיס 249-299 ₪ .
המופע בעירום מלא . כניסה מגיל 18 בלבד !
טל' להזמנת כרטיסים: 035105656


You May Also Like

0 comments

תגובות