תערוכת חוצות בחולון

by - 9:20



תערוכת חוצות חדשה בשד' דב הוז  בחולון - מחווה לטלוויזיה הישראלית שצמחה על ברכי ערוץ 1 שסיים לאחרונה את שידוריו לאחר 49 שנים:
טלוויזיה – מה היא עושה לנו?
האוסף הייחודי של הקריקטורות בתערוכה מציג רגעים נבחרים בתולדות  הטלוויזיה הישראלית לצד מקבץ מיוחד ועכשווי  של קריקטורות  בנושא תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן"
אוצרת: דניאלה סנטו – גרדוש
** התערוכה מוצגת במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון**
1/7/17 – 31/8/17
 
איתמר דאובה

לאחר סערות ומאבקים פוליטיים ויצריים תמו לאחרונה שידוריו של ערוץ 1 לאחר 49 שנים. ערוץ זה שעל ברכיו צמחה הטלוויזיה הישראלית היה אבן דרך מובילה בעיצוב התרבות הישראלית. ב 1/7 תיפתח בשדרות דב הוז בחולון תערוכת הקריקטורות : "טלוויזיה – מה היא עושה לנו?" תערוכת מחווה לערוץ 1 ולטלוויזיה הישראלית.
הטלוויזיה, אחת ההמצאות הגדולות של התקופה המודרנית היא  כלי רב עוצמה המשפיע ואף מעצב תחומים רבים כמו : יחסים במשפחה, דעות וטעמים, מודלים להצלחה ולסגנון חיים, צריכת תרבות, פוליטיקה ועוד. הטלוויזיה בישראל נולדה לפני כ-49  שנה בלבד תוך וויכוחים פוליטיים סוערים בעד ונגד הקמתה במהלך שנות ה 60 של המאה הקודמת וזאת באיחור ניכר לעומת ארצות אחרות בהן החלו השידורים כבר בשנות ה – 40. רק בשנת 1968 החלה הטלוויזיה הישראלית לשדר כערוץ ממלכתי יחיד  ששידוריה נדרשו להיות בעלי ערך חינוכי ולאומי ולא רק בעלי ערך בידורי.  מאז תחילת שידוריה זכתה הטלוויזיה בישראל לפופולריות גדולה , . הישראלים, התאהבו בה ונצמדו אליה שעות ארוכות במשך היום.
האוסף הייחודי של הקריקטורות בתערוכה מציג רגעים נבחרים בתולדות  הטלוויזיה הישראלית לצד מקבץ מיוחד ועכשווי  של קריקטורות  בנושא תאגיד השידור הציבורי החדש  "כאן" , שהחליף את הערוץ  הטלוויזיוני ההיסטורי של רשות השידור  לאחר מאבקים לא פשוטים. הקריקטורות השונות מתייחסות גם לעוצמת השפעתה של הטלוויזיה על חיינו - פוליטיקה, משפחה, תרבות, סגנון חיים כמו גם את התמורות שחלו במהלך השנים שהובילו לשינוי בהרגלי הצפייה: הקמת הערוץ המסחרי,  השתלטות תוכניות ראליטי על המסך, הרחבת הצפייה  בתוכן טלוויזיוני   גם למסכי המחשב, הסמארטפון והטאבלט. ההתפתחות הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת לצופה להיות גם אקטיבי : להשתתף בתוכניות באמצעות האינטרנט וליצור תוכן טלוויזיוני שיכול להגיע לקהל עצום.

שד' דב הוז משתרעות מנתיבי  איילון ועד ככר סטרומה בחולון.

You May Also Like

0 comments

תגובות