שבע שנים ל"כפר ביקרתם" שנחגג בתערוכת התיירות

by - 21:05


המותג "כפר ביקרתם?" חגג 7 שנים בכנס חגיגי בתערוכת התיירות הבינלאומית
"כפר ביקרתם?" מותג שהפך שגור בקרב המטיילים ואנשי התיירות בארץ הציג בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שהתקיימה השבוע בתל אביב נתונים  המוכיחים את חוזקו של המותג ומצדיקים את המשך ההשקעה בפרויקט.


במעמד מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ראשי רשויות, נציגי משרדי הממשלה שתמכו והובילו את הפרויקט, אנשי תקשורת ואורחים רבים, זכה פרויקט "כפר ביקרתם?" לשבח בכנס מרתק שהציג מגמה מרכזית – המותג תפס "חזק" בקרב הציבור הישראלי ונהנה מאהדה רבה וזוהי סיבה טובה להמשיך ולקדם את הפרויקט ואף להתאימו לקהלים בינלאומיים

אולם G, בגני התערוכה היה קטן מלהכיל את המשתתפים הרבים שהגיעו לציין בחגיגיות, 7 שנים לפרויקט "כפר ביקרתם?" ששם לעצמו מטרה לקדם את התיירות בכפרים הדרוזים והצ'רקסיים. להקת המחול "טיפסה" מכפר כמא הצ'רקסי בגליל, פתחה את הכנס בריקוד קצבי מרהיב שמיד לאחריו הוצגו נתוני הסקר שנערך בהזמנת אגף תיירות פנים במשרד התיירות ע"י לפ"מ. הגרפים שהוצגו על המסך הראו את מידת האהדה לה זוכה המותג. ממצא ראשון העלה כי 85% מהאוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מטיילים בארץ. כאשר נתנה לנשאלים רשימת מקומות לטיול, עלתה העדפה חד משמעית לבקר בכפרים הדרוזים והצ'רקסיים. כאשר הוצגו המקומות טבריה והכנרת, חיפה והכרמל, צפת, ראש פינה והכפרים הדרוזים והצ'רקסיים, 24% היו מעדיפים טיול יומי בכפרים. כאשר המיקוד היה על מקומות אתניים  כגון עכו, בית שאן, צפת, קיבוץ עברון - 44% העדיפו את הכפרים.
50% מהנשאלים מכירים, שמעו ומעוניינים לבקר בכפרים ולקחת חלק באירועי "כפר ביקרתם?". כאשר נשאלה כלל האוכלוסייה לגבי ביקור בכפרים, ההיענות היתה עצומה. 64% לא ביקרו אך מעוניינים להגיע. 20% ביקרו, ירצו לשוב וגם ימליצו לחברים לקחת חלק בחוויה חיובית. 20% לא ביקרו ולא מעוניינים. מהסקר עולה כי החשיפה למותג גבוה ואתה גם רמת האהדה. הקהל מוצא עניין ורצון לקחת חלק באירועי "כפר ביקרתם?".

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, חיזק אף הוא את נתוני הסקר וציין את היקפי ההשקעה הרבים שהתרכזו בתשתיות הכפרים, בהדרכה, שיווק ופרסום הפרויקט. הלוי, ציין כי אחרי 7 שנים ברור לכל השותפים לדרך כי המוצר הוא בעל ערך ועניין לתייר, וכעת המשימה היא למנף ולהתאים את המוצר לתיירות נכנסת. הלוי, הודה לכל השותפים לפרויקט, החל מהתיירן ועד אנשי המקצוע שהובילו את הפרויקט והרימו אותו לאן שהוא נמצא כיום. מאות אלפי מבקרים כבר לקחו חלק וביקרו בשלל אירועי הפרויקט במהלך שבע שנותיו. מופיד מרעי ראש מועצת חורפיש וראש פורום ראשי המועצות וזכריה נפסו ראש מועצת כפר כמא, בירכו על הכנס ועל ההישגים עד כה וסימנו את היעדים הבאים: פיתוח התשתיות התיירותיות בכל הכפרים וכניסה לשוק תיירות נכנסת, בעקבות ביקוש בעולם.  חיים ברום מנהל הפרויקט מטעם משרדי הממשלה, ציין בדבריו את המרכיבים להצלחת הפרויקט, החל בראשי הרשויות, רכזי התיירות, מדריכי התיירות, התיירנים ותושבי הכפרים שהתגייסו למטרה. כמו כן צויינו החלטות הממשלה שתמכו בקידום הפרויקט. בכנס דובר גם על שיתוף פעולה חוצה משרדי ממשלה בכל שלבי העבודה: משרד התיירות, משרד רה"מ, משרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הרשות לפיתוח הגליל. תודות נתנו לפורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, צוות מיתוג מקצועי, אגף תיירות פנים במשרד התיירות בניהולה של דבי מנצור, אשר הוביל, תמך וחיזק את הפרויקט לאורך הדרך. כמו כן הביעו תודה לואיל כיוף, מנהל אגף תיירות כפרית במשרד התיירות, שריכז ותיאם את התקציבים המיועדים לתשתיות תיירותיות בכפרים ואת הייעוץ ליזמים בשטח. לטלי עומר, ראש אגף בכיר במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל  הרוח החיה של הפרויקט מראשיתו. להאשם חוסיין, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי ובעבר משרד רה"מ שהיה בין מנסחי החלטות הממשלה שתמכו בפרויקט ועוד רבים אחרים. כולם יחד יצרו מודל עבודה ייחודי, שנבנה בשלבים, ע"פ התקדמות, ע"י יצירת בסיס לענף תיירות רחב ומגוון בכפרים. אנשי מפתח אלה ונוספים תמכו בפרויקט והאמינו בו מתחילתו.

פרויקט "כפר ביקרתם" זוכה להצלחה רבה בשנים האחרונות. הפרויקט מתפתח בצעדי ענק, ומאגד תחת קורת גג אחת תיירות מגוונת, בארבעה עשר כפרים דרוזים ברחבי הגליל והכרמל ובשני כפרים צ'רקסיים בגליל. התיירות בכפרים משלבת מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי, פסטיבלים שנערכים במהלך השנה, בדגש על מורשת העדה, ימיי ענף הזית, אירוח אותנטי וסיורים מודרכים בכפרים במהלך סופי שבוע. משרד התיירות השקיע בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות ציבוריות בכפרים הללו ושיפץ את 'גרעיני הכפר', וכן העמיד חממות עסקיות להקמת עסקים תיירותיים קטנים ומסייע ביחד עם שותפיו לשיווקם. הכפרים מרושתים במערך מקצועי של רכזי תיירות ומדריכי טיולים מוסמכים שאיתם ניתן לתאם סיורים מודרכים לצד אירועי שיא שמתקיימים לאורך השנה בכפרים ומושכים אליהם עשרות אלפי מבקרים. 

 פרויקט "כפר ביקרתם" לקידום התיירות הדרוזית והצ'רקסית מתקיים בהובלת משרד התיירות, המשרד לפיתוח הפריפריה  הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל ומשרד ראש הממשלה.
להכרות מעמיקה ומידע על כל האתרים שהוזכרו בכתבה – בקרו באתר : www.jabel.org.il  ובדף הפייסבוק "כפר ביקרתם".

You May Also Like

0 comments

תגובות