סוגרים שנה אזרחית במדיטק חולון עם מיטב האורחים והמרצים

by - 14:26


סוגרים שנה אזרחית במדיטק חולון עם מיטב האורחים והמרצים:
גיל שוחט ורבקה זוהר- בסדרה המוסיקלית
"שיאים של התרגשות"
שפרה קורנפלד ופרופ' נסים קלדרון בשיחה פתוחה
על תרבות וטלוויזיה
מתן חודורוב– האם הגיע סוף עידן הטייקונים?
אירי ריקין- החידות הקיומיות שהאנושות עדיין לא פתרה
רחל המשוררת בסדרה "הוי ארצי"  – מבחר מהשירה העברית
מופע מחווה ספרותי ומוזיקלי לירמי פינקוס- רווקים אלמנות וכל השאר – סיפורי הצפון הישן
גיל שוחט צילום גדי דגון

מדיטק חולון יקיים בחודש דצמבר פעילות מגוונת הכוללת מפגשים והרצאות במגוון נושאים: מוסיקה, אמנות, קולנוע, ספרות, פילוסופיה, אקטואליה, תרבות ושפה, היסטוריה, אופרה, אנתרופולוגיה ועוד..
להלן האירועים וההרצאות:

האדם ותכליתו מרצה: ד"ר עודד ציון
שכל, תבונה ואמונה: על השגחה פרטית ומשמעות החיים. מפגש בסדרה: אמונתו של הרמב"ם. הרמב"ם רבי משה בן מימון, אחת הדמויות הכבירות בתולדות ההגות והיצירה ביהדות. חי במאה ה־12 בין ספרד למצרים, ממנהיגי המחנה הפילוסופי ־ רציונליסטי בעולם היהודי. תפיסת עולמו היא אבן דרך בכל האמור במאבק על דמותה של היהדות גם בימינו.
בסדרה זו ננתח את מרכיבי תפיסותיו של הרמב”ם - תוך קריאת טקסטים מיצירותיו והשוואה עם הוגי דעות אחרים ועם תנועות רעיוניות נוספות ביהדות, בנצרות ובאסלאם.
שלישי│ 11.12.18 │ 17:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪
שלישי│ 11.12.18 │ 19:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪

מכעס אנושי לזעם אלוהי מרצה: טל לניר
אין זעם כזעם האלוהים – כיצד קשור זעם האלוהים לזעם האדם? חטא הזעם נחשב כעבירה על החוק. הזעם – כמניע למלחמות, לרצח, לאונס ולרוב העבירות שבין בני האדם.
מפגש בקורס, שבעת החטאים בראי האמנות סדרת מפגשים מרתקת בה נדון לעומק בייצוג האמנותי של אחד החטאים הקרדינליים- גאווה, תשוקה, גרגרנות, תאוות בצע, קנאה, עצלות וזעם, החל מהעת העתיקה ועד לאמנות המודרנית והעכשווית. נבחן את היחס האמנותי המשתנה אליו בתקופות השונות, את הסיבות לשינוי זה, את חשיבותו של החטא, ואת העונשים השונים (ולעיתים המשונים) שקבעו לו האמנים לאורך הדורות ובאחרית הימים.
דרך האמנות יתחוור לנו כי החטאים אינם רק מעשים אסורים – הם בעיקר תשוקות אסורות: הרשימה היא נוצרית אבל המאוויים - אנושיים.
רביעי│ 12.12.18 │ 18:30│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪


"חלקת אלוהים" גיל שוחט מארח את רבקה זוהר ולירון לב מופע בסדרה המוסיקלית "שיאים של התרגשות" מנהל מוסיקלי, עורך, מנחה, מנגן ומנצח: גיל שוחט
רבקה זוהר, מהקולות הגדולים של הזמר העברי, ושותפה לירון לב במופע המשלב שירים חדשים שכתבו השניים, לצד הקלאסיקות של זוהר. אליהם מצטרף גיל שוחט ותזמורת בתזמורים חדשים לשיריה של זוהר, ביצירה יהודית מרתקת מאת פרוקופייב, וביצירה המלאה "חמישיית הקלרינט" מאת שוחט. משתתפים: רבקה זוהר, לירון לב, מיכל בית הלחמי – קלירנט, אנסמבל הקשת פוליפוניה, נתי כהן – תופים, גיל שוחט – פסנתר וניצוח.
שבת│ 15.12.18 │ 18:30│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון  מחיר כרטיס: 130 ₪

סלומה / מאת שטראוס – תשוקה וכוח מרצה: מרצה: ניצה יולביץ
אובססיות חזקות, מניפולציות חולניות ודמויות שערורייתיות, בעלילה שמעוררת דחייה והשתאות בו- זמנית. מוסיקה מודרנית מורכבת, התייחסות חדשה לתזמורת ולקול, בדרמה פסיכולוגית חזקה שחידושיה חוללו מהפיכה בעולם האופרה.
מסך לאופרה- קול ורגש במפגש בין בימת האופרה לבין מסך הקולנוע
מסע מרגש לנפש האדם בדרמות אנושיות חזקות. נעסוק במאפיינים ובהיבטים החשובים של האופרה, ונציג את עולמן הרגשי והמיוחד של דמויותיה. קטעים מהאופרות, בהפקות קולנועיות מרהיבות, יוקרנו על המסך בתרגום לאנגלית.
כל האופרות, למעט סיפורי הופמן, תוצגנה בעונת 2018-2019 בתל אביב.
שני│ 17.12.18 │ 16:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪
שני│ 17.12.18 │ 18:30│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪


איך להביא את התרבות אל הטלוויזיה?  אורחת: שפרה קורנפלד, אשת תקשורת, בעלת טור, תסריטאית וסופרת. מפגש בסדרה סיפורו של יוצר - מנחה: פרופ' נסים קלדרון
סדרת מפגשים עם אמנים מתחומים שונים בהם יציג האמן את עולמו, את דרך עבודתו, ואת המיוחד בעיניו באמנותו. בנוסף יציג האמן את עיקרי הביוגרפיה שלו, ואת הדרך שהוא עשה אל הבחירה במעשה האמנות שלו: השפעות שקלט, חלומות שקיבלו צורה, נטיות לב שהפכו לבחירה אסתטית, לבסוף נבקש מן האמן לתאר את עבודותיו מן הזמן האחרון, ואת התכניות שלו לעתיד.
חמישי│ 20.12.18 │ 11:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 70 ₪

האם הגיע סוף עידן הטייקונים? מרצה: מתן חודרוב
על קריסת מוקדי הכוח בכלכלה הישראלית. מתספורות דרך איומים ועד לגל פשיטות הרגל. וגם: שערוריית הנדל"ן בישראל: כך הובילו רשויות המדינה לזינוק העצום במחירי הנדל"ן, מהן דרכי הפעולה הנדרשות ועד מתי צפויה להימשך המגמה בשוק?
שישי אקטואלי - בואו לגלות את ישראל מנקודות מבט שונות, מעיניהם החוקרות והיודעות של מיטב כתבנו בשטח ובאולפן. עיתונאים, כתבים, תחקירנים וחוזה עתידות אחד, בסדרה בת 8 מפגשים שתקיף את נושאי האקטואליה, הכלכלה, הפוליטיקה, החקירה העיתונאית והצבא במדינתנו הדינמית. כולם מרצים ומדברים על חיינו, על הסכנות, על העבר שיצר את ההווה ועל העתיד שיכול להיות מאיים, אך גם בהחלט אופטימי.
שישי│ 21.12.18 │ 10:00│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 72 ₪

רחל – "רק על עצמי לספר ידעתי" – בין כנרת לתל אביב מרצה: ד"ר רוחמה אלבג
המשוררת מכנרת שכתבה על רגשות ואהבות, חלומות ואכזבות, דרך מסלול חייה. מפגש בקורס: "הוי ארצי" – השירה והחיים, מבחר מהשירה העברית סדרת הרצאות על שירה ומשוררים, על תולדות השירה העברית שהחלה אי-שם. מסע בין המלים בעקבות פרקי החיים, המקומות, הנופים וסוגיית המקום הישן והבית החדש בארץ-ישראל. כל ההרצאות בליווי מצגת צילומים, ציורים וסרטונים.
ראשון│ 23.12.18 │ 10:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 70 ₪

טיבט – חמלה ופוליטיקה על גג העולם מרצה: איילת אידלברג
מסע ברחבי הרמה הטיבטית, מפסגות ההימלאיה המושלגות, דרך המנזרים שומרי המסורת הבודהיסטית, אל להסה הבירה. מדוע פלשו הסינים לטיבט? על מסורת, חמלה, דיכוי ומודרניזציה. "ממזרח למערב" – אנתרופולוגיה ממבט אחר. חווית מולטימדיה מהפנטת בסדרת הרצאות על עמים, פולחנים, דתות ותרבויות בעולם הולך ונעלם.
שני│ 24.12.18 │ 11:00│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪

סוד הנשיקה – המסע אל אחדות הניגודים מרצה: דב אלבוים
זוגיות, מגדר ומיניות, בספרות היהודית הקלאסית
מסעות שבין ספק לאמונה, מסעו האישי, הרוחני והמחקרי של דב אלבוים לאורך השנים במקורות היהדות מאפשר לו גישה רעננה וחדשנית לתרבות היהודית על גווניה השונים. בסדרת המפגשים יוצגו מקורות רעננים ובלתי מוכרים, יחד עם כיווני מחשבה ורגש מקוריים על השאלות הגדולות ביותר של הזהות היהודית והישראלית. הסדרה תעסוק בסוגיות ממקורות המחשבה והמיסטיקה של היהדות שיש בהן עניין רב לכל אדם בחברה הישראלית, דתיים וחילונים כאחד. נושאים כגון: "בריאה", "חטא", "זוגיות", "מיניות", "אמונה" ועוד, ייבחנו מחדש לאור מסורות לא מוכרות בתרבות היהודית ויזכו לניתוח מעמיק וחדשני.
שני│ 24.12.18 │ 18:30│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 70 ₪

הרצאה וסרט: מסע עמוק בזיכרון לפיענוח סודות מחייהן של אם וביתה במלודרמה עזת מבע וצבע של אלמודובר מרצה: רחל אסתרקין, לאחר ההרצאה יוקרן הסרט: חולייטה / פרדו אלמודובר/ ספרד 2016.
עונה נוספת לסדרה המוצלחת מועדון הסרט הטוב, ובה מפגשי בוקר עשירים של חוויה מהנה ומרחיבת אופקים, נבדוק מה המיוחד בסרטים, מה הם מלמדים אותנו על התרבות בה נוצרו, מה הופך אותם לאוניברסאליים וכמו תמיד מהו סוד הקסם הקולנועי.
ההרצאה המלווה בקטעי סרטים, הפסקת קפה וצפייה בסרט איכות באורך מלא
שלישי│ 25.12.18 │ 9:30│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪

האם יש לנו נשמה? מרצה: אירי ריקין
מהו האדם? האם רק סך כל חומרי הגלם ממנו עשוי גופו, כפי שטוענים חסידי המטריאליזם והמדע, או שיש בו גם ניצוץ של נפש / רוח / נשמה א- חומריים? 
חידות קיומיות שהאנושות עדיין לא פתרה - סדרת מפגשים חדשה האדם הוא היצור היחיד בטבע שאינו מסתפק בעצם קיומו, אלא רוצה לדעת שלחייו יש גם תכלית; להבין את פשר הדברים שסביבו. בגלל זה גילינו את האש, המצאנו את הגלגל, פרקנו את האטום פיצחנו את הדי. אן. איי, שחזרנו את המפץ הגדול. אנחנו יכולים גם לשחק עם חוקי הבריאה, אך בשאלות הגדולות באמת אנחנו עדיין מחפשים תשובה: החל בשאלה למה בכלל יש משהו במקום לא כלום, וכלה בשאלה למה אף פעם לא באמת נצליח לדעת את כל התשובות.     
רביעי│ 26.12.18 │ 18:30│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 65 ₪
 
רווקים אלמנות וכל השאר –
סיפורי הצפון הישן על פי ירמי פינקוס-  מופע ספרות בסדרה תן למילים לעשות בך
קומדיית הגינונים והיצרים של הזעיר בורגנות המקומית; וגיבוריה – דוגמן תחתונים יהיר, רווקה זקנה שטופת פחדים, נער שבולש אחר זוג שכנים תימהוניים, לצד סיפורם של חנווני תל אביבי אמיד ואשתו האהובה, שחולמים לנפוש בהרי טירול ולצרף אליהם עוד ועוד קרובי משפחה...

בהשתתפות: ירמי פינקוס, רותו מודן, יוסי מרשק, ליסה פרץ, עודד וולקשטיין, דניאל סלומון, ערן צור, אסף רוט, אדם בן עזרא, קרני פוסטל. ניהול מוסיקלי: דניאל סלומון
שישי│ 28.12.18 │ 12:00│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 92 ₪


המיטב של מוזיאון הד'אורסיי מרצה: ד"ר אפי זיו
תחנת הרכבת הפכה לאחד המוזיאונים החשובים ביותר בעולם ליצירות שנוצרו לאחר 1850. נראה את המיטב של מילה, קורבה, מאנה וכמובן האימפרסיוניסטים המרהיבים.
מפגש בקורס, אוצרות האמנות של פריז סיור וירטואלי בעיר האורות שהיא גם עיר של אמנות מרתקת. בסדרת הרצאות מלווה בצילומים נדירים נתוודע למבנים ההיסטוריים, לכנסיות, למוזיאונים ולגלריות, לרחובות ולאמנים שחיו ופעלו בעיר הנוצצת. בסדרה תוצג פריז, באופן וירטואלי, על שלל שכיות החמדה הרבות שלה. לכל מי שהיה ורוצה לדעת יותר, ולכל מי שמתעתד להגיע ולראות במו עיניו.

ראשון│ 30.12.18 │ 18:30│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪

מדיטק חולון
תרבות ודעת עונה 2019-2018
טל' לרכישת כרטיסים: 1-800-20-29-30
מדיטק. רח' גולדה מאיר 6 חולון. חניה חינם.



You May Also Like

0 comments

תגובות