חליל הקסמים באופרה

by - 14:04


"חליל הקסמים"
אגדה לילדים על במת האופרה
יצירת המופת של מוצרט בהפקת ענק חדשה לכל המשפחה
17-18 באוקטובר בשעה 17:00
בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') תל – אביב
חליל הקסמים באופרה הישראלית סקיצה- באדיבות האופרה הישראלית

"היצירה המופתית הזו בת יותר מ-300 שנים היא אמנם פנטסיה קסומה אבל רלוונטית יותר מתמיד למציאות היומיומית של ילדנו." (שירית לי וייס הבמאית).
כמו לגדולים - תעלה האופרה את " חליל הקסמים" – יצירת המופת של מוצרט בהפקת ענק  חדשה ומושקעת המיועדת לילדים ולכל המשפחה.
האופרה תבוצע בתרגום לעברית של אהוד מנור, בבימויה של שירית לי וייס ובהשתתפותם של סולני האופרה הישראלית, רקדנים והתזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של איתן שמייסר.
ההפקה תעלה בתאריכים 17-18 באוקטובר בשעה 17:00   בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל – אביב.
"חליל הקסם" מאת מוצרט היא אחת האופרות הבודדות שבתוך עלילתן נמצא סיפור מושלם לילדים. התרגום הנפלא לעברית של אהוד מנור הופך אותה לעונג צרוף לקטנים ולגדולים.
בהפקה החדשה, העלילה מתרחשת בחדר קסמים גדוש בדמויות צבעוניות, יצורים מופלאים ואלמנטים מרהיבים. הנסיך טמינו, אשר נקלע לחדר הקסמים, יוצא למסע אל אהובתו פמינה, אותה הוא כלל לא מכיר. עם הדעות הקדומות שנטעו בו על מיהו טוב ומיהו רע, הוא יוצא לדרכו למען הסיכוי לזכות בפמינה. בדרך אליה, כשבידו חליל קסום שבכוחו לקרב לבבות, הוא מתמודד עם פחדיו הגדולים ביותר, פוגש אנשים שונים ממנו, לומד את כוחה של הנחישות ואת היתרונות של ה"ביחד" על פני ה"לבד".
במסעו הוא פוגש דמויות רבות המנסות להתחבר ולא תמיד מצליחות, הן מפחדות להתנסות ולא אוזרות די אומץ כדי להיפתח לשונה. ומהו אותו חליל קסום? האם באמת יש בכוחו לקרב בין בני האדם ולהעלים את הפחד? או שאולי בתוך כל אדם יש איזו מנגינה שרוצה להישמע, ורק צריך לנסות להקשיב לה ברוחב לב ובסבלנות?
הבימאית שירית לי וייס יצקה לסיפור העלילה תפיסה עכשווית באפיון המגדרי של הדמויות. בניגוד לתפיסה המסורתית בה למשל מוצגת עלמה במצוקה שנסיך שנחלץ לעזרתה, הנסיכה פמינה היא נסיכה חזקה ואסרטיבית. שירית מדגישה בסיפור ערכים חשובים של קבלת השונה, חברות ושיתוף ערכים רלוונטיים לשיח היום יומי: "היצירה המופתית הזו בת יותר מ-300 שנים היא אמנם פנטסיה קסומה אבל רלוונטית יותר מתמיד למציאות היומיומית של ילדנו."

ניב מנור ואולה שבצוב האמונים על עיצוב התפאורה ותלבושות יצרו עולם שכולו פנטסיה מודרנית שהילדים של ימינו יתחברו אליה בקלות.
ההשראה לתלבושות מתבססת על  עולם משחקי ילדים  ונשאבת בעיקר מעולם הצורה והצבע.
הדמויות מאופיינות בצורתן הגיאומטרית. הרקע הצהוב של התפאורה מכתיב את הצבעוניות הנועזת של כל דמות. השאיפה היתה ליצור עולם  מלא הפתעות המשתנה מתמונה לתמונה.
בהפקה זו דמותה של הנסיכה פמינה שלרוב מוצגת כחסרת אונים, היא מעין טום בוי קצת וונדר וומן. חזקה ומלאת עוצמות.
הפקה גדולה זו מתווספת אל הפקות הילדים המיוחדות של האופרה הישראלית, שנועדו להעניק לילדים הזדמנות ליהנות מעולם האופרה המופלא. ההפקה מיועדת לילדים מגיל 7 ומעלה.

'חליל הקסמים'
וולפגנג אמדאוס מוצרט
הפקה חדשה לכל המשפחה
תרגום לעברית: אהוד מנור
מנצח: איתן שמייסר
בימאית: שירית לי ווייס
מעצב תפאורה: ניב מנור
מעצבת תלבושות: אולה שבצוב
התזמורת הקאמרית הישראלית
אורך המופע: 75 דקות
מחיר כרטיסים: 110, 140 ש"ח
ניתן לרכוש בקופת האופרה הישראלית בטלפון 03-6927777
ובאתר האופרה הישראלית
www.israel-opera.co.il


You May Also Like

0 comments

תגובות