תיק נעדר - סרט צרפתי לפי ספרו של דרור משעני

by - 17:15


תיק נעדר
הצלחה ישראלית בקולנוע הצרפתי

סרט חדש על פי ספרו של דרור משעני "תיק נעדר". יוצא לאקרנים בצרפת בסוף השבוע עם הכוכבים ונסן קאסל ורומן דוריס. ויגיע למסכים בארץ בסוף ספטמבר.
 
תיק נעדר באדיבות קולנוע חדש Fleuve Noir

עוד הצלחה לספרות הישראלית בצרפת, עיבוד לספרו של דרור משעני "תיק נעדר", מגיע לבתי הקולנוע בסוף השבוע הזה בצרפת. יציאת הסרט נשמרה עד לאחר המונדיאל, ועתה משחררים יוצריו את הסרט לבתי הקולנוע. לאחר שכבר הוקרן בפסטיבל הבינלאומי לסרטי משטרה, ונחשף בפסטיבל ברלין.

ונסן קאסל, רומן דוריס, סנדרין קיברלן, שרל ברלן, מגדולי שחקני הקולנוע של צרפת בשנים האחרונות נוטלים חלק בעיבוד המיוחד שעשה הבמאי אריק זונקה לעלילות הבלש אברם אברם שיצר דרור משעני. ספריו של משעני תורגמו לצרפתית ויצאו לאור בצרפת, "תיק נעדר" אף זכה לפרס חשוב שם. 

אריק זונקה העיד על עצמו שהוא בררן מאוד בבחירת הפרויקטים עליהם הוא עובד. הוא רצה להישאר בתחומי הז'אנר של הפילם נואר, הדרמה הבלשית. הוא חיפש חומרים לעבד מבין ספרי מתח שיעמדו בקריטריונים שלו. שני חברים בעלי חנויות ספרים נתנו לו שלושה ספרים, ואחד מהם הוסיף ברגע האחרון את "תיק נעדר" של דרור משעני, ואמר לו "אולי הספר הזה יתאים לך, יש בו משהו". ואכן, ביחד עם התסריטאית השותפה לו פנג'ה דניולה, הוא קרא את הספר, והבין שיש כאן בסיס לסרט. לדבריו זהו סיפור אנרגטי, המאיר באור מיוחד את המורכבות של היחסים במשפחה, עם יכולת הבנה של בעיות רגשיות.

זונקה סיפר שחשב שעליו לשנות את הדמות הראשית שיצר משעני. אולם הוא מאוד אהב את העובדה שמולו הציב הסופר את דמותו של המורה החולם להיות סופר בעצמו. המורה מוצא בהיעלמותו של הנער הצעיר נושא מוצלח לכתיבה, עלילת משנה המוסיפה מעט פנטזיה לסיפור כולו. זונקה גם אהב את הדרך המיוחדת בה נחשפת האמת.

ונסן קאסל בתפקיד נהדר משחק את הדמות הראשית של הבלש. בסרט הוא מוזנח, קפריזי, שתיין ולא צפוי. רומן דוריס בהופעה מפעימה משחק את המורה/הסופר,
את אשתו בסרט משחקת אלודי בושז, החוזרת לשתף פעולה עם הבמאי אריק זונקה, שיתוף העולה הקודם שלהם משנת 1999 היה בסרט "חלומם של מלאכים".  תפקיד שזיכה אותה בשלל פרסים בהם פרס המשחק בפסטיבל קאן ופרס הסזאר.
רומן דוריס ואלודי בושז, היו בני זוג לפני כ- 20 שנה ואף ביקורו ביחד בישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע הצרפתי, שניהם בראשית הקריירה המצליחה שלהם, היום כשכל אחד עם בן/בת זוג אחר וילדים הם חוזרים לשחק בני זוג נשואים.
גם סנדרין קיברלן , מופיעה בתפקיד האם, בהופעה בלתי נשכחת, וקשה לפספס את שרל ברלן בתפקיד המפקד של הבלש.

הסרט יוצא בצרפת בהפצה רחבה, בסוף השבוע הקרוב ונרכש להפצה בארצות רבות. בארץ הוא נרכש להפצה על ידי קולנוע חדש כוכב ויוצג בישראל לקראת חג סוכות. 


You May Also Like

0 comments

תגובות