תערוכת גולגלות

by - 13:29


בראש טוב
תערוכה  חדשה הנועלת את השנה התשיעית של העונה הישראלית לעיצוב, חולון
שבה יצירותיהם של אמנים ומעצבי מתכתבות  עם  
גולגלות
הסמל הפופולארי והמפואר ביותר של המוות, של הסוף, של הכיליון. שכבר מזמן  כובס ואוזכר ושומש  והפך לאייקון, ללוגו, לפריט יומיומי, למוצר צריכה
אוצרת: קרן שפילשר
23.6.18- 25.8.18
גלריית החווה
חולון
תמונה באדיבות האמן-עבודה של אבינועם שטרנהיים

"אני רוצה לחגוג את החיים ולהגיד שהמוות ילך לכל הרוחות " הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לקחת את הסמל המובהק של המוות ולצפות אותו בסמל המובהק של המותרות, התשוקה והדקדנס. גולגולת היהלומים תהיה אצבע משולשת אולטימטיבית בפרצופו של המוות. אני רוצה שאנשים יראו אותה ויוכו בתדהמה. אני רוצה שנשימתם תיעצר אבל מה יקרה אם בסופו של דבר היצירה תהיה צעקנית יותר משתהייה עוצרת נשימה? אם היא תהיה וולגרית אתלה אותה על שרשרת ואענוד אותה על הצוואר."
כך אמר  דמיאן הירסט  על היצירה "For the love of god"- יצירה של גולגולת אדם בגודל טבעי, המצופה באלפי יהלומים.
התערוכה "בראש טוב" המוקדשת לגוגלות כנושא ביצירות של מעצבים ואמנים, תפתח בגלריית החווה בחולןן, בתאריך 23.6.18 .
האמנית קרן שפילשר, אוצרת התערוכה יצאת לחפש יצירות "שמתכתבות עם האובייקט הכי בסיסי שלנו, אותו אחד המונח על שולחן בכל שיעור רישום בבית ספר לאמנות, דרך מעצבי אופנה למבוגרים וילדים שהפכו אותו "לשיא הקול", זה שיש לו את הכי הרבה ייצוגים בקרב מעצבי התכשיטים, שם הוא שיא הפופולאריות. האובייקט הכי בראשיתי, הכי סקסי, הכי מפחיד, הכי קיטשי גם יחד, שנושא בחובה כל כך הרבה משמעויות בעת ובעונה אחת".
מבחינתה לצייר גולגלות זו דרך להתמודד הפחד מהמוות, פשוטו כמשמעו. פחד מחולי ומאובדן חיים שלי ושל היקרים לי".
בתערוכה  משתתפים מעצבים ואמנים שיצירותיהן מתכתבות עם הגולגולת בעבודות קיימות ובעבודות שנוצרו במיוחד לתערוכה.
בין האמנים המשתתפים:  שי עיד אלוני, גרגורי לרין, להלי פדידה, אמיר מרק זואי גריאנדה, אורית פוקס, ברכה גיא, ורד אהרונוביץ, אסי משולם, חנה סהר אברהם גיא ברכיל, אדווה יהודאי , איתי זלאיט וקרן שפילשר.
בין העבודות בתערוכה:
"עור ועצמות " של אמיר מארק- שמלה שיצר במסגרת קורס בשנקר בשנת 2014 בהשראת השיר  back to black של ACDC.
Bull's eye"" – של איתי זלאיט- יציקת פולימרים וצעצועים. זלאיט קורא תיגר על יחסי הכח במארג בין האזרח הקטן לראש הפירמידה הפוליטית, אך גם מבקש לחשוף את הכוחות הפנימיים הנסתרים המהווים את התשתית למארג זה ומנהלים אותו.
Forever של קרן שפילשר- אשה צלובה כמו ישו ועל גופה חרוטים קעקועים ושריטות ב"לייב". כל הפחדים שלה מוצגים לראווה, הדרישה היחידה שלה מתנוססת על שלט מעל ראשה Love me כי קל הרבה יותר לפחד ביחד.
טבע דומם  של זןאי גרינדאה,( צילום9.. הילד המופיע בצילום שנוצר ב2014 הוא בנה של גרינדאה, ליאם. היא מרבה לצלם את משפחתה, בצילום נדמה לה בנה כדמות מציורי קרוואג'יו, הגולגולת נראתה לה "הפוך על הפוך".
מחול האקסיות  של אסי משולם.-אסי מרבה לעסוק בגולגלות כי הוא חושב שהן יפות ותמיד מחייכות. היצירה מבוססת על "מחול המוות" יצירה של הולביין מהמאה ה17-18 ובה שלדים מרקדים, כדי להזכיר לכולנו לאן אנו הולכים,
החיים יפים של ליאורה קנטרוביץ, , פסל מחווה לגולגולת היהלומים של דמיאן הירסט, עשויה מאות סרטי מתנה כסופים, 2018
שיח, שטיח, סודות ויהלומים , 2018 של לילך בר-עמי- העבודה היא חלק מהעיסוק של בר עמי בטקסים של פרידה מבית, בית בו היא גרה בשנתיים האחרונות, בית  שבקרוב ימכר, אולי יהרס. במחי יד תוסר התפאורה, השטיחים, התמונות, הכלים, כל מה שהותירו בעליו, שלא מכבר הלכו מן העולם, אנשים שמייצגים דור, תקופה, עידן שהנה אוטוטו חולפים.
היא מצלמת את החפצים, השטיחים, האריחים, מדפיסה, גוזרת ומדביקה מחדש.
אדוה יהודאי- הגולגלת היא אולי הסמל הפופולארי והמפואר ביותר של המוות, של הסוף, של הכיליון. ונדמה שכבר מזמן הסמל כובס ואוזכר ושומש  והפך לאייקון, ללוגו, לפריט יומיומי, למוצר צריכה.
 יִחְיֵא וּסַאלִם סַוֵא יַלִסְן  לַא תִּגְ׳וֵא'" של כפיר מהצרי-( רפידוגרף על נייר) ל'תערוכת הגולגולות בחרתי לתאר סיפור אנקדוטלי שעובר אצלנו במשפחה-סיפור אותו שמעתי מאבא שלי.מקום ההתרחשות הוא תימן, ומי שנכח שם כדי לספר הם קרובי משפחה של אבא שלי. בתימן היו אזורים שהיו ידועים כמקום מושבם של שדים ומזיקים.לילה אחד קרובי משפחה שלנו נקלעו לאזור כזה בלילה- תוך כדי הליכה במדבר הם הרגישו שאיבדו את הדרך והם לא יודעים לאן להתקדם.. פתאום, מאמצע שום מקום, הם ראו על גג מבצר נטוש שתי בנות רוקדות ומזמרות את המילים הבאות : ״יחיא ושלום (אלו השמות שלהם) באופן שווה, הוי לשון אל תטעי״ משפט נון-סנס בחריזה שבא לגחך ולקנטר על שני הבחורים שאיבדו את הדרך. הסיטואציה היתה כה אבסורדית, עד שלא נותר מקום לספק- הם מיד הבינו ששתי הבנות שמחוללות מולם אינן בנות-אדם רגילות. בכדי להינצל מן הסיטואציה המחרידה אליה נקלעו הם התחילו להגיד ביחד את מזמור ׳ויהי נועם׳ שידוע בסגולותיו לשמירה (מזמור שאומרים
Guns and roses של חנה סהר, סהר מסתמכת על צילומי טבע דומם מתולדות האמנות בהן לגולגלות היה תפקיד משמעותי. היא עושה שימוש בוורדים ובגולגלות, לרוב זה ייראה קיטשי אך בצילומיה נוסף נופך אפל והצבעוניות השונה מתעתעת, מה שלוקח את הצופה למקומות שונים.
גוף עבודות 1995-2015- של גרי גולדשטיין,. אובייקטים וציורים. הרבה מהעבודות ובמיוחד מהאובייקטים עוסקים בזכרונות, מחשבות, מקומות ואנשים שאינם כביכול כבר איתנו אבל למעשה נמצאים אתי כל הזמן. הגולגולת היא תזכורת "מומנטו מורי" על המוות שעתיד לבוא עלינו. 
חפירות מאוחרות, אב ובנו, 2011 של נדב ויסמן,. הגוף המפורק אב ובן לייצר יחידה אחת עם מבנה גנטי משותף. העבודה מתייחסת ליחסים בין האב ובנו.
, "KING ANT", של קוסטה מגראקיס .  גולגולת היא סמל של שיוויון עבורו. כל אדם, לא משנה מהיכן בא , מה מינו, עדתו או צבע עורו, כשיורד הבשר העוטף את גולגלתו, היא תיראה אותו הדבר.
 דיוקן עצמי, רישום  על נייר, 2018. של רועי פלנט .הגולגולת שרשם פלנט עשויה שיער אנושי, "אחד הדברים הראשונים בהם מבחינים כאשר רואים אותי הוא השיער הארוך שלי. באמנות שלי, העיסוק התמידי הוא בהשפעות חיצוניות והפעם שלא כדרכי להתייחס לייצוגים של כוכבות פופ, הפעם אני הוא מושא הציור. השיער הוא החלק שאני אוהב ביותר בעצמי, ולכן לא יכולתי לבחור במאפיין חשוב אחר.
23.6.18- 25.8.18
גלריית החווה - הכניסה ללא תשלום!
כתובת: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון
שעות פתיחה:
ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00
ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00

You May Also Like

0 comments

תגובות