מתחם כניסה חדש למוזיאון הילדים בחולון

by - 14:16



 מוזיאון הילדים בחולון חונך מתחם כניסה חדש הכולל קופות, משרדים ובית קפה.
במתחם המבואה מוצגת תערוכת צעצועים מחומרים ממוחזרים של האמן יוסי וייס
מוזיאון הילדים בחולון , כניסה חדשה, צילום צביה בינדר

מתחם הכניסה החדש של מוזיאון הילדים בחולון נחנך בימים אלה וכולל בית קפה חדש, קופות, משרדי מחלקת השיווק ותערוכת צעצועים מחומרים ממוחזרים של האמן יוסי וייס ברוח השמירה על איכות הסביבה.
עבודותיו של אמן המחזור יוסי וייס ממחישות שבעזרת דמיון וחשיבה יצירתית אפשר לנתק את ההקשר המקורי של חפץ ולהפכו למשהו אחר, שונה לגמרי. פחיות שתיה, חלקי בקבוקים, פקקים ושלל חומרים המגיעים בדרך כלל לפח האשפה – מתעוררים תחת ידיו של יוסי וייס לחיים חדשים והופכים למכוניות, רובוטים, שעונים, בובות, כלי נגינה ועוד.
אין דגם שחוזר על עצמו - כל אחד - יצירת אמנות ייחודית.
"כאשר אני מתחיל לעבוד על דגם חדש, איני יודע בוודאות מה תהיה צורתו הסופית", מספר יוסי. "אני פשוט זורם עם החלקים שאספתי".
מוזיאון הילדים בחולון – אחד ממרכזי התיירות המרכזיים בישראל – המושך אליו מבקרים מהארץ ומחו"ל מציע פעילויות שונות במוזיאון – בהתאם לקבוצות גיל - המתאפיינות בהדרכה בקבוצות קטנות יחסית תוך מתן דגש לערך המוסף ולערכים הנלווים לפעילות.
מלבד הפעילויות לילדים נוצרו במוזיאון הילדים מודלים ייחודיים- מעין סטארט אפ תרבותי יוצא דופן- המאפשרים באמצעות התנסות אישית להיכנס לנעליהם של העיוורים ('דיאלוג בחשיכה'), של החירשים ("הזמנה לשקט") ושל בני הגיל השלישי ('דיאלוג עם הזמן') ובכך לפעול לשינוי עמדות, להכרת האחר ולהבנה שמה שנחשב בעיני הסביבה והחברה לעתים למוגבלות הוא גם מקור של עוצמה וכוח. המשוב של המבקרים הרבים שביקרו בתערוכות אלה במהלך השנים בהן הן פועלות - מעיד על כך שאכן התערוכות מצליחות לגרום לשינוי עמדות  מוחלט כלפי עיוורים, חירשים וזקנים.
הכניסה לכל הפעילויות במוזיאון בתיאום מראש בלבד בטל' 036503000
הכניסה לתערוכת הצעצועים מחומרים ממוחזרים של יוסי וייס - המוצגת במתחם הקופות – חופשית ופתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.
הכניסה החדשה למוזיאון היא מרחוב מפרץ שלמה 66, חולון

You May Also Like

0 comments

תגובות