פסטיבל קולנוע פרנקופוני בסינמטק חולון 15-11.3.18

by - 12:41



פסטיבל קולנוע פרנקופוני בסינמטק חולון,
 15-11.3.18
הפסטיבל יתקיים כחלק מ"יום הפרנקופוניה" הנחגג מאז שנת 1998 ברחבי העולם ביוזמת ארגון הפרנקופוניה הבינלאומי וחוגג את השפה הצרפתית והתרבות הפרנקופונית הנפרסת על פני יותר מ 70 מדינות.
לצד הסרטים החדשים יוצג גם הסרט האילם הרומני "אקטרינה תיאודורויו - הגיבורה מג'יו" מ- 1931, בליווי מוסיקה חיה של המוסיקולוג הרומני דן דדיו ובביצוען של אורחות מרומניה: אדריאנה מאייר על הפסנתר ודיאנה מוש בכינור.
היורש - קרדיט צילום DATSIT Studios inc

סינמטק חולון יציג בבלעדיות, זו השנה השלישית, תוכנית קולנוע ייחודית החושפת בפני הקהל את המגוון התרבותי העשיר של הקולנוע הפרנקופוני ב 11-15 למרץ.
התוכנית, שתוצג במלואה בבלעדיות בסינמטק חולון, מורכבת במשותף עם 12 שגרירויות בישראל, המכון הצרפתי, שגרירות צרפת ו TV5MONDE והיא חלק מאירועי "ימי הפרנקופוניה" הנערכים ברחבי הארץ. התוכנית תכלול תשעה סרטים בהקרנות בכורה או הקרנות חד פעמיות, ממדינות פרנקופוניות מרחבי העולם – מדינות שהצרפתית מוגדרת שפה רשמית בהם (גם אם אינה הראשית בהכרח) וחולקות את אותם ערכים הומניסטיים של שוויון וסולידריות.
במהלך השבוע יוקרנו סרטים עלילתיים מהמדינות הבאות: יוון, בלגיה, קנדה, צרפת, שווייץ, בולגריה, קפריסין ורומניה, שהמשותף להן הוא זיקתן העמוקה לתרבות הצרפתית  - אם בשימוש בצרפתית כשפת אם וכשפה מדוברת, ואם בהשפעת התרבות הצרפתית על התרבות המקומית בהיבטים שונים.
לצד הסרטים החדשים יוצג גם הסרט האילם הרומני אקטרינה תיאודורויו - הגיבורה מג'יו מ 1931 בליווי מוסיקה חיה שהולחנה על-ידי המוסיקולוג הרומני דן דדיו, בביצוען של מוסיקאיות שתגענה במיוחד לישראל מרומניה,  אדריאנה מאייר על הפסנתר ודיאנה מוש בכינור.
"יום הפרנקופוניה" נחגג מאז שנת 1998 ברחבי העולם ביוזמת ארגון הפרנקופוניה הבינלאומי וחוגג את השפה הצרפתית והתרבות הפרנקופונית הנפרסת על פני יותר מ 70 מדינות. אירועים שונים ייערכו גם בישראל לציין זאת בכללם שבוע הקולנוע הפרנקופוני בסינמטק חולון, תחרות איות בצרפתית בין בית ספר, הצגה לנוער, קונצרטים וכנסים, והאירועים יתרכזו ב 2-15/3/2018.
הסרטים שיוקרנו במהלך השבוע הם:
הפתק האחרון
The Last Note
בימוי: פנטליס וולגריס
משחק: טאסוס דימס, אנגרה הניקה, יורגוס קרמלגוס
פנטליס וולגריס ("ימים שקטים באוגוסט"), אחד הבמאים החשובים בקולנוע היווני, שיצירותיו משקפות את ההיסטוריה הסוערת של יוון, מגיש יצירה עוצמתית העוסקת באחד הפרקים החשובים והאפלים ביותר בהיסטוריה היוונית המודרנית - הוצאתם להורג של 200 לוחמים אשר התנגדו לכיבוש ארצם על-ידי המשטר הנאצי. וולגריס חושף את השתלשלות האירועים הדרמטיים כפי שתוארו על-ידי נפוליאון סוקטידס, אחד מתוך מאתיים הלוחמים, מתנגדי הכיבוש הגרמני, אשר יחד עם חבריו נלחם בעוז גם במחיר אובדן חייו.
יוון 2017, 117 דקות, יוונית, כתוביות בעברית
יום א' 11/3 בשעה 20:30


היורש
The Heir
בימוי: אדית יוריש
הסרט "היורש" עוקב אחרי הקולנוענית אדית יוריש כשהיא מגלה את הסיפור הסודי והבלתי-יאומן של סבה, ג'ורג' יוריש. ג'ורג' נולד למשפחת אינטלקטואלים בווינה וגדל מוקף בעבודות אמנות גדולות, ביניהן יצירות מופת של גוסטב קלימט. בשנת 1938, נגנבו הציורים על ידי הנאצים, ורוב בני משפחתו נספו. ג'ורג' שרד את המלחמה והיגר למונטריאול. שבעים שנים לאחר מכן, הוא יוצא להשיב את הציורים הגנובים. התוצאה היא מחווה נוגעת ללב לג'ורג' יוריש ז"ל, ולתחום המרתק של חקר האמנות ששדדו הנאצים.
קנדה 2016, 55 דקות, צרפתית, אנגלית, גרמנית, איטלקית, כתוביות בעברית
יום ב' 12/3 בשעה 18:00

הבחור האידיאלי
Le mec idéal
בימוי: אוול בראון
משחק: סרג' אבסולו, מייק דנון, עמנואלה לוהואס
אסטל מקדישה את כל זמנה למספרה אותה פתחה בניגוד לעצת הוריה. העסק פורח, אולם חיי האהבה שלה הם סיפור אחר לחלוטין. שני בחורים צצים בחייה ומתחרים על לבה, כאשר השוני ביניהם לא היה יכול להיות גדול יותר, ועל אסטל מוטלת הבחירה. קומדיה רומנטית מאת אוול בראון ("שוד בסגנון אפריקאי"), המגיעה אלינו היישר מקוט דיוואר (חוף השנהב) ,ומעניקה הצצה נדירה לתעשייה הקולנועית המקומית. 
קוט דיוואר 2011, 110 דקות, צרפתית, כתוביות בעברית
יום ב' 12/3 בשעה 20:30

הקטגורית, הסנגור, האב ובנו
The Prosecutor the Defender the Father and His Son
בימוי: איגליקה טריפונובה
משחק: רומן בוהרינגר, סמואל פרולר, איזדין ביירוביץ'
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. שני עורכי דין שאפתנים עומדים זה מול זה במשפטו של מילוראד קרסטיץ, המואשם בביצוע פשעי מלחמה במסגרת תפקידו כמפקד במלחמת בוסניה. הסנגור, מיכאיל פין, הצליח להפריך את כל ההאשמות נגד מרשו. משוכנעת באשמתו של קרסטיץ, בידי הקטגורית, קתרין לגרנג', ראיות מרשיעות - בחור צעיר הטוען שננטש בילדותו על ידי הוריו ותפקד כחייל של קרסטיץ. סרטה של איגליקה טריפונובה, שנוצר בהשראת סיפור אמיתי, מעלה שאלות אתיות עמוקות אודות מערכת המשפט, והתוצאה היא דרמה משפטית מפוכחת העוסקת במורכבות וביחסיות המושג צדק.  
בולגריה, שוודיה, הולנד 2015, 98 דקות, אנגלית, בוסנית, גרמנית, שוודית, כתוביות בעברית
יום ג' 13/3 בשעה 17:00



טור דה פראנס
Tour de France
בימוי: ראשיד דג'ייאני
משחק: ז'ראר דפרדייה, לואיז גרינברג, סאדק
פארהוק, ראפר בן 20, נאלץ לאחר קרב אלים עם יריב, לצאת את גבולות פריז לזמן מה. בילאל המפיק שלו, מציע לו להיות הנהג של אביו, סרג', היוצא למסע בנמלי צרפת, בעקבותיו של הצייר הקלאסי קלוד ג'וזף ורנה – מימוש הבטחה לאשתו המנוחה. במהלך המסע מתמודדים השניים עם פערי הגיל והתרבות תוך חשיפת פניה המשתנים של צרפת של תחילת המאה ה-21. סרטו של ראשיד דג'ייני, אשר הוצג לראשונה במסגרת "שבוע הבמאים" בפסטיבל קאן, עוסק בנושא אקטואלי שמרכזו רב התרבותיות בצרפת על היבטיה השונים דרך שתי דמויות נוגעות ללב, המבטאות את השינוי הדמוגרפי בגילומן של ז'ראר דפרדייה הוותיק והרפאר הצעיר, סאדק. 
צרפת 2016, 95 דקות, צרפתית, תרגום לעברית
יום ג' 13/3 בשעה 19:00

הפיל והפרפר
The Elephant and the Butterfly
בימוי: אמלי פאן אלמבט
משחק: איזבל בארת', ג'ודית צ'מלה, תומא בלאנשאר
כאשר אנטואן דופק בוקר אחד על דלתה של קאמי, אחרי חמש שנים שלא התראו, הוא מוצא אותה אובדת עצות. קאמי אמורה לצאת לנסיעת עסקים, הבייביסיטר מתעכבת והיא חוששת להפסיד את הטיסה שלה. ברגע של פאניקה היא מבקשת מאנטואן להמתין כמה דקות עם הבת הקטנה שלה, אלזה, וברגע של חוסר ודאות אנטואן מסכים. אבל הבייביסיטר לא מגיעה. הבמאית הבלגית אמלי פאן אלמבט מגישה סרט אינטימי, מרומז ורב קסם על נושאים של הורות ואהבה. הסרט, שהופק על ידי האחים דארדן, מתאפיין בצבעוניות בהירה, הומור עדין ורגעים קטנים של חסד.
בלגיה 2017, 90 דקות, צרפתית, כתוביות בעברית
יום ג' 13/3 בשעה 21:00

נשמת הנמר
L'âme du tigre
בימוי: פרנסיס יאנג
משחק: פרדריק סואן, אודרי בסטיאן, בינג יין
אלכס מתמודד עם המסתורין האופף את מות אחיו ועם טקסים פולחניים הלקוחים מתוך המסורת הסינית המשפחתית, היוצרים ניכור בינו לבין מורשת אבותיו. מותו הפתאומי של האח מכריח אותו להתעמת עם משפחתו בחיפוש אחר תשובות, המובילות לגילוי שמערער את היותו. "נשמת הנמר", סרט הביכורים של פרנסיס יאנג, המבויים בעדינות ומצולם להפליא, הוא דרמה משפחתית עם היבטים אוטוביוגרפיים, המפגישה בין עולמות תרבותיים תוך חשיפת סודות משפחתיים.
שוויץ, צרפת, בלגיה 2016, 91 דקות, צרפתית, כתוביות בעברית
יום ד' 14/3 בשעה 20:30

אקטרינה תיאודורויו - הגיבורה מג'יו
 Ecaterina Teodoroiu - The Heroine from Jiu
בימוי: איון ניקולסקו-בראונה
משחק: פליציה פראונזה, מאריאטה רארס, מילו קונסטנטינקו
הסרט מציג אפיזודה ממלחמת רומניה על איחוד טרנסילבניה ובסרביה תוך שימוש בקטעי ארכיון מהמלחמה, כביקור המלכה מרי בבית חולים וקטעי מלחמה מן החזית. כמו כן, לצד שחקנים מקצועיים השתתפו בסרט לוחמים שלקחו חלק במלחמה.
ערב מלחמת העולם הראשונה. הסרט מספר את סיפורה של אקטרינה תיאודורויו, אשר הפכה לאשה המפורסמת ביותר במאה ה-20 ברומניה בשל אומץ הלב אותו הפגינה בקרבות. בעקבות מות אחיה בשדה הקרב, אקטרינה מחליפה את מקומו, ומפגינה נחישות ואומץ יוצא דופן אותו הצליחה אף להחדיר בחיילים שסבבו אותה. אחד המשפטים המפורסמים ביותר של אקטרינה הוא "המשיכו להילחם עמיתיי הלוחמים, בואו נילחם על ארצנו ועל מלכנו!".
הסרט יוקרן בליווי מוסיקה חיה, שהולחנה על-ידי המוסיקולוג הרומני דן דדיו, בביצוען של אדריאנה מאייר על הפסנתר ודיאנה מוש בכינור.
רומניה 1931, 44 דקות, סרט אילם בליווי מוסיקה חיה
יום ה' 15/3 בשעה 19:00

בלוק 12
Block 12
בימוי: קיריאקוס טופרידס
משחק: אוסמן אלקאס, ניטו צ'אנדרה, דימיטריס דימיטריו
בעקבות המשבר הכלכלי, נאלצים שני בניה הבוגרים של משפחה לא מתפקדת במיוחד להתגורר עם משפחותיהם בביתם הקטן של ההורים. אב המשפחה לא מרוצה מהסידור החדש ומחליט להתבודד ולחיות בטבע. בעקבות גילוי מפתיע של לוויין אשר איתר משקעי נפט בסביבת הבית, הופכים הבית והאדמה סביבו למוקד כלכלי ופוליטי של כוחות גדולים. סרט הביכורים של קיריאקוס טופרידס הוא קומדיה פוליטית אלגורית, המשלבת סוריאליזם, סאטירה חברתית וריאליזם פנטסטי.
קפריסין, יוון 2013, 94 דקות, יוונית, כתוביות בעברית
יום ה' 15/3 בשעה 20:30


האירוע ייערך שבוע לפני פסטיבל הקולנוע הצרפתי שיוצג גם הוא בסינמטק חולון.
לרשימת ההקרנות המלאה ולרכישת כרטיסים יש לפנות לאתר סינמטק חולון
או בטלפון 03-5021552
מחיר כרטיס לסרט 38 שח (אזרחים ותיקים 32 שח), למנויי הסינמטק הכניסה חינם
כרטיסיה לארבעה סרטים באירוע ב 100 ש"ח

You May Also Like

0 comments

תגובות