תרבות ודעת בינואר במדיטק חולון

by - 10:57



תרבות ודעת במדיטק חולון
מפגשים מרתקים בכל התחומים עם המרצים המוערכים
דב אלבוים, שירי לב ארי, הקרימינולוגית גילי בר דוד, קובי לוריא וד"ר אפי זיו

ספרות הזוהר והסוד, עברייני הצווארון הלבן והמרמה, סיפורו של יוצר סיפורי האהבה של שי עגנון, המפגש בין אופרה לקולנוע, סיפורה של משפחת מדיצ'י ועוד

ינואר 2018
מצ"ב לוח האירועים והמפגשים
דב אלבוים קרדיט דני פורגס.
מדיטק חולון ממשיך גם בעונה זו (2017-2018) במפגשי קורסים, ובמופעי תרבות במדיטק.
המדיטק הינו מתחם התרבות הרב תחומי המפעיל ספרייה, תיאטרון, סינמטק, מוזיאון קומיקס וקריקטורה ומוזיאון עיצוב בינלאומי, מציע בתוכנית הקורסים מרצים חשובים ומובילים בתחומי תרבות מרכזיים כמו: מוסיקה, ספרות, עיצוב, תיאטרון וקולנוע.
במהלך חודש ינואר יתקיימו הקורסים והמופעים הבאים:

הסיפור של הספירות מרצה: דב אלבוים
בסדרת המפגשים נערוך הכרות פשוטה אך מעמיקה לספרות הזוהר והסוד מן הזווית של עשר הספירות והמשמעויות השונות שלהן. נצעד במורד הספירות, דרך הכתר החוכמה והבינה, נתרכז בלב התפארת, ומשם נרד ליסוד ואל סוד המלכות. ננסה להבין את דרך העלייה ודרך הירידה, "רצוא ושוב", ואת עומק הדינאמיות היצירתית הבאה לידי ביטוי בספרות הקבלה והסוד היהודית. המפגשים מיועדים לחסרי רקע בתחום הקבלה המעוניינים לפתוח את לבם והבנתם לתפיסת עולם שונה ורחבה מאוד שהתפתחה בתרבות היהודית לדורותיה.
גבורה – ההתגברות של יצחק על הצורך בגבולות, שיעורים, כלים והתכלויות.
שני│ 1.1.18 │ 18:30 │ מדיטק חולון – אולם התיאטרוןמחיר כרטיס: 70 ₪   

האסלאם - מניין ולאן? מרצה: מרצה: ד"ר עודד ציון
דת האסלאם מונה כמיליארד וחצי מאמינים, אשר השפעתם על המתרחש בעולם היא משמעותית ביותר. סדרה זו באה להציג את עולם האסלאם סביבנו מתוך מבט היסטורי ורעיוני. ננתח את התהליכים והעקרונות המרכזיים של דת האסלאם תוך מבט אל הפוליטיקה, האמונה ומצוות, הגות ומחשבה, פילוגים, היחס ליהודים, וכמובן סוגיית דת ומדינה בעידן המודרני ותפישות האסלאם הקנאי של ימינו.
הסונים והשיעים - המאבק על הבכורה בעולם האסלאם, ומהם העקרונות של השיעים?
שלישי│ 2.1.18 │ 17:00 │ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 65 ₪   
שלישי│ 2.1.18 │ 19:00 │ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 65 ₪   

כל מה שהיה ביניהם - מרצה: ד"ר רוחמה אלבג
סדרת מפגשים מרתקת העוסקת בסיפורי האהבה של זוכה פרס נובל, הסופר ש"י עגנון, אשר מעמידים במבחן את שלל היחסים שבינו  לבינה. בין קרבה לריחוק, משיכה ודחיה, תסכול ושמחה, כאשר מרביתם נחתמים "על כפות המנעול", בנקודת סיום בלתי-ממומשת, כשם הקובץ, בו כונסו מרבית סיפורי האהבה שלו. במפגשים נתוודע למבחר ייחודי במינו של סיפורי אהבה על רקע חיי היהודים בעיירה המסורתית, בברלין בתל אביב ובירושלים. כל ההרצאות בליווי מצגת צילומים, ציורים וסרטונים.
במפגש הקרוב גבעת החול – גבעת האהבה סיפור אהבה וסיפור החמצה, עם כל היופי והתום של החיים בנווה צדק בימי העלייה השנייה. בחורים ובחורות מטיילים על שפת הים ובגבעת האהבה.
ראשון│ 7.1.18 │ 10:00 │ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 70 ₪   

מועדון הסרט הטוב במבט חודר במיוחד. מרצה: רחל אסתרקין
עונה נוספת לסדרה המוצלחת, ובה מפגשי בוקר עשירים של חוויה מהנה ומרחיבת אופקים, נבדוק מה המיוחד בסרטים, מה הם מלמדים אותנו על התרבות בה נוצרו, מה הופך אותם לאוניברסאליים וכמו תמיד מהו סוד הקסם הקולנועי. בכל מפגש הרצאה המלווה בקטעי סרטים, הפסקת קפה וצפייה בסרט איכות באורך מלא
סיפור מלכותי  / ניקולאי ארסל / דנמרק, שבדיה 2012 סיפור של אהבה נאורות ואכזבה במאה השמונה עשרה
שלישי│ 9.1.18 │ 9:30│ מדיטק חולון – אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪   
אלברט נובס  / רודריגו גרסיה / בריטניה 2011   נשים וטראנס ג'נדר במאה התשע עשרה
שלישי│ 30.1.18 │ 9:30 │ מדיטק חולון – אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪   

קרימינולוגיה וחקירת הפשע – העולם שמעבר לחוק מרצה: גילי בר דוד
התנהגות אלימה כלפי נשים הפכה לתופעה רווחת בארץ בשנים האחרונות, עוד ועוד נשים נחשפות לעולם האלימות על גווניה השונים. כיצד מנסים לשקם עבריינים ששילמו את חובם לחברה, וכיצד מטפלים באסירים משוחררים? על סמים והתמכרויות, כיצד משפיעים חומרים ממכרים על האדם, ואיזה סוגי סמים יש בארץ ובעולם.
במפגש הקרוב נעסוק בעברייני הצווארון הלבן והמרמה אחד מהנושאים "החמים" בתחום הפשיעה. נסקור את תופעת עברייני הצווארון הלבן, נדבר על הפרעות האישיות הייחודיות להם. ונדון בפרשיות מפורסמות בארץ ובעולם.
שלישי│ 9.1.18 │ 18:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪   

מסך לאופרה- קול ורגש במפגש בין בימת האופרה לבין מסך הקולנוע מרצה: מרצה: ניצה יולביץ
מסע מרגש לנפש האדם בדרמות אנושיות חזקות. נעסוק במאפיינים ובהיבטים החשובים של האופרה, ונציג את עולמן הרגשי והמיוחד של דמויותיה. קטעים מהאופרות, בהפקות קולנועיות מרהיבות, יוקרנו על המסך בתרגום לאנגלית. חלק מהאופרות, תוצגנה בעונת 2018-2017 בתל אביב.
במפגש הקרוב תוצג האופרה דון ג'ובני מאת מוצרט, משחקי פיתוי דון ג'ובני להוט לכבוש את כל הנשים שסביבו. נשואה? מאורסת? כלה? לדון ג'ובני זה לא משנה. והנשים? הן ננטשות, מאוכזבות, נוטרות, נקמניות, אך מנגד גם חושקות, משתוקקות ומבולבלות.
שלישי│ 15.1.18 │ 16:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪   
שלישי│ 15.1.18 │ 18:30│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪     

סיפורו של יוצר -
מנחה: שירי לב ארי
סדרת מפגשים עם אמנים מתחומים שונים בהם יציג האמן את עולמו, את דרך עבודתו, ואת המיוחד בעיניו באמנותו. בנוסף יציג האמן את עיקרי הביוגרפיה שלו, ואת הדרך שהוא עשה אל הבחירה במעשה האמנות שלו: השפעות שקלט, חלומות שקיבלו צורה, נטיות לב שהפכו לבחירה אסתטית, לבסוף נבקש מן האמן לתאר את עבודותיו מן הזמן האחרון, ואת התכניות שלו לעתיד.
האם הילד של היום קורא פחות מן הילד של אתמול?  אורחת: עטרה אופק, סופרת, עורכת, מתרגמת ואשת תקשורת.
רביעי│ 17.1.18 │ 11:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 70 ₪     

מדע ותזונה ומה שביניהם – סדרת הרצאות בשיתוף מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. מרצה: ד"ר ניב זמורה, מכון ויצמן למדע
מה הקשר בין תזונה לטריליוני החיידקים החיים בתוכנו? וכיצד הקשר הזה משפיע על בריאותינו? מהן הסכנות הטמונות במזון מעובד וכיצד מזהים אותן?  מדוע אנו מעדיפים סוגי מזון מסוימים על פני אחרים?  למה לעוגת שוקולד יש ריח כל כך טוב? בואו למצוא את התשובות לכל השאלות האלה בסדרת ההרצאות בנושא מדע ותזונה. המרצים של מכון ויצמן למדע ומכון דוידסון יפגשו אתכם להרצאות מרתקות בהן תוכלו להקשיב, לשאול שאלות ולהביע דעה.
במפגש הקרוב: המיקרוביום האנושי בבריאות ובחולי
במערכת העיכול שוכנים מיליארדי מיקרואורגניזמים, רובים חיידקים, המצויים ביחסי גומלין עם המאכסן ולרוב פועלים אתו בשיתוף פעולה. הרכב החיידקים תלוי בגורמים מרובים, כגון המטען הגנטי שלנו, השפעות מקומיות במערכת העיכול וגורמים סביבתיים, כגון תזונה. מחקרים רבים מעידים, כי הפרעה בוויסות הנובעת מגורמים גנטיים או סביבתיים, עלולה להתבטא במחלות ובסיכונים בריאותיים, כגון דלקות כרוניות, השמנה ואפילו לסוגי סרטנים שונים. הבנת יחסי הגומלין בין המאכסן לחיידקי המעיים שלו פותחת צוהר לטיפולים חדשניים המכוונים כנגד מחלות אלה. בהרצאה ננסה להבין כיצד חיידקי מערכת העיכול משפיעים על תגובתנו למזונות שונים? איך ניתן לשפר את תגובתנו למזונות שאנו צורכים? ועוד
רביעי│ 18.1.18 │ 20:00│ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסאמחיר כרטיס: 65 ₪     

פירנצה וסיפורה של משפחת מדיצ'י
מרצה: ד"ר אפי זיו
סדרת מפגשים מרתקת אודות סיפורה של משפחת מדיצ'י, שלאחרונה הפכה גם לסדרת טלוויזיה מרתקת והוא סיפורה של העיר פירנצה. באמצעות קורות המשפחה נטייל בפירנצה, בירת אמנות הרנסנס. המשפחה יזמה מפעלי בנייה, הזמינה יצירות אמנות, הייתה פטרונית של אמנים רבים והשקיעה את הונה בעיר. נספר על בני המשפחה, קורותיהם, פועלם הציבורי והאמנותי ולא נפסח גם על פיסות רכילות המציגות את גדולי המשפחה באור אנושי יותר.
קוזימו הראשון – סיפור אהבה מרגש
"הדוכס הגדול של טוסקנה" מגיע לנאפולי לראות את הכלה ששודכה לו ומתאהב באחותה, אלאונורה מטולדו. הזוג מתגורר בפאלאצו ווקיו והדוכס יוזם בניית מסדרון סודי מהמשרדים לארמונו החדש.
ראשון│ 21.1.18 │ 18:30│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪     

יידישקייט- אוצר פניני תרבות היידיש בקולנוע, בתיאטרון ובספרות
סדרת מפגשים אודות היידיש, השפה העשירה והעסיסית ובה אלפי ביטויים ופתגמים. שפת הדיבור של היהודים האשכנזים בגולה. בדורות האחרונים הייתה לשונם של רוב היהודים במזרח אירופה ובמרכזי הגירה מחוצה לה, בייחוד ביבשת אמריקה. השפה מובהקת בביטויה ובסגנונה, כשפה עסיסית שהצמיחה פולקלור עשיר ומגוון של שירים, סיפורים, פתגמים, ביטויים ועוד.
אויפן פריפעטשיק מרצה: קובי לוריא מארק ורשבסקי, משורר ומלחין יידי, מהגדולים שקמו לעם היהודי. אחראי על נכסי צאן הברזל של הזמר היידי. כולנו מכירים את "אויפן פריפעטשיק", "אכציק ער און זיבצעציק זי" וכו'. נסקור את שיריו ואת סיפור חייו של היוצר הגדול. נשמע גם שירים נפלאים שלו שהוקלטו לראשונה בהפקת קובי לוריא ובביצוע מייק בורשטיין.
שלישי│ 23.1.18 │ 17:00│ מדיטק חולון– אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪     



תרבות ודעת במדיטק חולון
ינואר 2018
תיאטרון המדיטק, חולון, שד' גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון)
טל' לרכישת כרטיסים: 1-800-20-29-30
www.mediatheque.org.il
חפשו "תיאטרון המדיטק" בפייסבוק
facebook.com/theatre4children

You May Also Like

0 comments

תגובות