תרבות ודעת במדיטק חולון - דצמבר 2017

by - 13:25



תרבות ודעת במדיטק חולון
מפגשים מרתקים בכל התחומים
סיפורי האהבה של שי עגנון, המפגש בין אופרה לקולנוע, סיפורה של משפחת מדיצ'י, פניני תרבות היידיש בקולנוע בתיאטרון וסדרת הרצאות בשיתוף מכון דוידסון מדע ותזונה ומה שביניהם

דצמבר 2017
מצ"ב לוח האירועים והמפגשים
 
דב אלבוים - צילום דני פורגס

מדיטק חולון ממשיך גם בעונה זו (2017-2018) במפגשי קורסים, ובמופעי תרבות במדיטק.
המדיטק הינו מתחם התרבות הרב תחומי המפעיל ספרייה, תיאטרון, סינמטק, מוזיאון קומיקס וקריקטורה ומוזיאון עיצוב בינלאומי, מציע בתוכנית הקורסים מרצים חשובים ומובילים בתחומי תרבות מרכזיים כמו: מוסיקה, ספרות, עיצוב, תיאטרון וקולנוע.
במהלך חודש דצמבר יתקיימו הקורסים והמופעים הבאים:

כל מה שהיה ביניהם - מרצה: ד"ר רוחמה אלבג
סדרת מפגשים מרתקת העוסקת בסיפורי האהבה של זוכה פרס נובל, הסופר ש"י עגנון, אשר מעמידים במבחן את שלל היחסים שבינו  לבינה. בין קרבה לריחוק, משיכה ודחיה, תסכול ושמחה, כאשר מרביתם נחתמים "על כפות המנעול", בנקודת סיום בלתי-ממומשת, כשם הקובץ, בו כונסו מרבית סיפורי האהבה שלו. במפגשים נתוודע למבחר ייחודי במינו של סיפורי אהבה על רקע חיי היהודים בעיירה המסורתית, בברלין בתל אביב ובירושלים. כל ההרצאות בליווי מצגת צילומים, ציורים וסרטונים.
במפגש הקרוב המטפחת – אבא ואמא, זוגיות ומשפחה הצצה נדירה אל חיי המשפחה של עגנון בעיירה בוצ'אץ', על הקשרים בין אביו לאמו ועל יחסי האהבה בין בני המשפחה שהיו המודל ואולי גם ההשראה ליצירותיו.
ראשון│ 3.12.17 │ 10:00 │ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 70 ₪   

מסך לאופרה- קול ורגש במפגש בין בימת האופרה לבין מסך הקולנוע מרצה: מרצה: ניצה יולביץ
מסע מרגש לנפש האדם בדרמות אנושיות חזקות. נעסוק במאפיינים ובהיבטים החשובים של האופרה, ונציג את עולמן הרגשי והמיוחד של דמויותיה. קטעים מהאופרות, בהפקות קולנועיות מרהיבות, יוקרנו על המסך בתרגום לאנגלית. חלק מהאופרות, תוצגנה בעונת 2018-2017 בתל אביב.
במפגש הקרוב תוצג האופרה אאידה מאת ורדי, אהבה או בגידה במולדת.
נסיכה אתיופית שבויה במצריים, קצין מצרי שמאוהב בה ונסיכה מצרית שמאוהבת בו ומנסה להפריד ביניהם. קנוניה דתית ופוליטית וסוף שבו האהבה מנצחת למרות המחיר הכבד מנשוא שהיא גובה, אינטימיות ועדינות לצד תמונות פאר גרנדיוזיות.
שני│ 4.12.17 │ 16:00 │ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 65 ₪   
שני│ 4.12.17 │ 18:30 │ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 65 ₪   


קרימינולוגיה וחקירת הפשע – העולם שמעבר לחוק מרצה: גילי בר דוד
התנהגות אלימה כלפי נשים הפכה לתופעה רווחת בארץ בשנים האחרונות, עוד ועוד נשים נחשפות לעולם האלימות על גווניה השונים. כיצד מנסים לשקם עבריינים ששילמו את חובם לחברה, וכיצד מטפלים באסירים משוחררים? על סמים והתמכרויות, כיצד משפיעים חומרים ממכרים על האדם, ואיזה סוגי סמים יש בארץ ובעולם.
במפגש הקרוב נעסוק באלימות כלפי קשישים על העלייה בתופעות פגיעה ואלימות במבוגרים וחסרי ישע. כיצד מזהים אלימות כלפי קשישים? ואיך מתמודדים עם התופעה?
שלישי│ 5.12.17 │ 18:00 │ מדיטק חולון– תיאטרון הקופסא מחיר כרטיס: 65 ₪   

הסיפור של הספירות מרצה: דב אלבוים
בסדרת המפגשים נערוך הכרות פשוטה אך מעמיקה לספרות הזוהר והסוד מן הזווית של עשר הספירות והמשמעויות השונות שלהן. נצעד במורד הספירות, דרך הכתר החוכמה והבינה, נתרכז בלב התפארת, ומשם נרד ליסוד ואל סוד המלכות. ננסה להבין את דרך העלייה ודרך הירידה, "רצוא ושוב", ואת עומק הדינאמיות היצירתית הבאה לידי ביטוי בספרות הקבלה והסוד היהודית. המפגשים מיועדים לחסרי רקע בתחום הקבלה המעוניינים לפתוח את לבם והבנתם לתפיסת עולם שונה ורחבה מאוד שהתפתחה בתרבות היהודית לדורותיה.
חסד– החרב המתהפכת של אברהם מתי חסד הופך לאכזריות? ומתי אכזריות הופכת לחסד?
שני│ 11.12.17 │ 18:30 │ מדיטק חולון – אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 70 ₪   

מדע ותזונה ומה שביניהם – סדרת הרצאות בשיתוף מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. מרצה: ד"ר יעל קופרמן, מכון ויצמן למדע
מה הקשר בין תזונה לטריליוני החיידקים החיים בתוכנו? וכיצד הקשר הזה משפיע על בריאותינו? מהן הסכנות הטמונות במזון מעובד וכיצד מזהים אותן?  מדוע אנו מעדיפים סוגי מזון מסוימים על פני אחרים?  למה לעוגת שוקולד יש ריח כל כך טוב? בואו למצוא את התשובות לכל השאלות האלה בסדרת ההרצאות בנושא מדע ותזונה. המרצים של מכון ויצמן למדע ומכון דוידסון יפגשו אתכם להרצאות מרתקות בהן תוכלו להקשיב, לשאול שאלות ולהביע דעה.
במפגש הקרוב: את מי להאשים במרוץ למקרר? העלייה הדרמטית בשיעורי ההשמנה מעידה על כך שבאוכלוסייה שלנו ככלל צריכת האנרגיה גבוהה מהוצאתה. אבל למה בעצם?  בהרצאה נדבר על מנגנון בקרת האנרגיה בגוף ונציג את השחקנים העיקריים בו. נדבר על השפעות גנטיות, סביבתיות והאינטראקציה ביניהן. אחרי שנבין את המנגנון הבסיסי, ננסה להסביר את ההעדפה שלנו, אך גם של יונקים פשוטים יותר, למזונות מנחמים, עתירי שומן וסוכר. ננסה להבין למה כולנו זקוקים לקצת נחמה.
חמישי│ 21.12.17 │ 20:00 │ מדיטק חולון – אודיטוריום מחיר כרטיס: 65 ₪   

פירנצה וסיפורה של משפחת מדיצ'י מרצה: ד"ר אפי זיו
סדרת מפגשים מרתקת אודות סיפורה של משפחת מדיצ'י, שלאחרונה הפכה גם לסדרת טלוויזיה מרתקת והוא סיפורה של העיר פירנצה. באמצעות קורות המשפחה נטייל בפירנצה, בירת אמנות הרנסנס. המשפחה יזמה מפעלי בנייה, הזמינה יצירות אמנות, הייתה פטרונית של אמנים רבים והשקיעה את הונה בעיר. נספר על בני המשפחה, קורותיהם, פועלם הציבורי והאמנותי ולא נפסח גם על פיסות רכילות המציגות את גדולי המשפחה באור אנושי יותר.
מתחם סן לורנצו בפירנצה  כנסיית המשפחה הגדולה הייתה סן לורנצו, שם שוכן היום שוק העור ההומה אדם. נסייר במתחם, באולם הספרייה בכנסייה, בקפלת הנסיכים ובקברי המשפחה.
ראשון│ 24.12.17 │ 18:30 │ מדיטק חולון – אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪   

מועדון הסרט הטוב במבט חודר במיוחד. מרצה: רחל אסתרקין
עונה נוספת לסדרה המוצלחת, ובה מפגשי בוקר עשירים של חוויה מהנה ומרחיבת אופקים, נבדוק מה המיוחד בסרטים, מה הם מלמדים אותנו על התרבות בה נוצרו, מה הופך אותם לאוניברסאליים וכמו תמיד מהו סוד הקסם הקולנועי. בכל מפגש הרצאה המלווה בקטעי סרטים, הפסקת קפה וצפייה בסרט איכות באורך מלא
המלכה  / סטיבן פרירס / אנגליה 2006   הנסיכה דיאנה מלכת הלבבות והמלכה האמיתית – הטלוויזיה.
שלישי│ 26.12.17 │ 09:30 │ מדיטק חולון – אולם התיאטרון מחיר כרטיס: 65 ₪   


יידישקייט- אוצר פניני תרבות היידיש בקולנוע, בתיאטרון ובספרות. מרצה: יונתן אסתרקין
סדרת מפגשים אודות היידיש, השפה העשירה והעסיסית ובה אלפי ביטויים ופתגמים. שפת הדיבור של היהודים האשכנזים בגולה. בדורות האחרונים הייתה לשונם של רוב היהודים במזרח אירופה ובמרכזי הגירה מחוצה לה, בייחוד ביבשת אמריקה. השפה מובהקת בביטויה ובסגנונה, כשפה עסיסית שהצמיחה פולקלור עשיר ומגוון של שירים, סיפורים, פתגמים, ביטויים ועוד.
התיאטרון היידי המוקצה הפך למקצה, איך התיאטרון שנאבק על עם ישראל הפך למשמר החשוב של תרבותו. במפגש יוצגו קטעים מתוך המחזות: המכשפה, שני קוני למל (גולדפאדן), הדיבוק (אנ-סקי), המלך ליר (שייקספיר) ביידיש, כוכבים עם שחר (שלום עליכם) ועוד.
שלישי│ 26.12.17 │ 17:00 │ מדיטק חולון – אולם התיאטרון
מחיר כרטיס: 65 ₪   




תרבות ודעת במדיטק חולון
דצמבר 2017
תיאטרון המדיטק, חולון, שד' גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון)
טל' לרכישת כרטיסים: 1-800-20-29-30
www.mediatheque.org.il
חפשו "תיאטרון המדיטק" בפייסבוק
facebook.com/theatre4children

You May Also Like

0 comments

תגובות