פסטיבל 'ים של גליל מערבי' 2017 מאי-יוני

by - 21:13



פסטיבל 'ים של גליל מערבי' חוזר למטה אשר כמסורת רבת שנים בה יתקיימו במהלך חודש מאי ותחילת יוני סופי שבוע (חמישי-שבת) מלאים ורצופים בפעילויות ובתכנים מיוחדים ברחבי אזור הגליל המערבי.
פסטיבל 'ים של גליל מערבי' 2017 מאי-יוני

במועצה האזורית מטה אשר ובחברה הכלכלית מטה אשר משלימים בימים אלו את ההכנות לפסטיבל 'ים של גליל מערבי 2017', במסגרתו יתקיימו במהלך סופי השבוע (חמישי-שישי-שבת) בחודשים מאי ויוני (בין התאריכים (4.5-1.6) שלל אירועים מיוחדים בכל רחבי האזור, ביניהם:  טריאתלון ומשחה אכזיב (6.5), משט אכזיב קיאקים וסאפים – מבצת  לנקרות בראש הנקרה (26.5), מגוון סיורים מודרכים משפחתיים במחיר סמלי של 10 ₪ בלבד לאדם שיתקיימו בסופי השבוע של הפסטיבל, סדרת מופעי 'לילות בנקרות' 2017 -  מופעי מוסיקה ישראליים בלילות חמישי באווירה מיוחדת בין ההר לים מול הצוקים באתר התיירות ראש הנקרה (מופע ראשון ביום ה', 4.5), ספינינג המוני בין הנקרות (25-26.5), הפנינג 'דרך גוף bodyways' בכפר המחול (11-13.5), קונצרט מיוחד בקשת אילון (12.5), ערב ג'אז ובלוז במושב לימן (26.5), "משחק מנווטים" בגליל המערבי, ועוד שלל פעילויות נוספות ברחבי אתרי התיירות באזור.
לדברי יורם ישראלי ראש מועצה אזורית מטה אשר "הפסטיבל מאפשר למבקרים בו טעימה של כל היתרונות הייחודיים לאזור שלנו: חופי הים שלנו שאין כמותם באף אזור אחר, הנקרות והקסם של אכזיב, כפר המחול בגעתון, המרחב הירוק מסביב, מסלולי טיול בנחלים וביערות, פינות חמד וכמובן הישובים שלנו שמלאים באנשים שכל אחד ואחת מהם הוא סיפור מרתק. הפסטיבל מציע הצצה לחיי היומיום בגליל המערבי, כי יש לנו פה סביבה שמאפשרת גם לחיות קרוב לטבע וגם ליהנות מתרבות איכותית, גם להיות קרובים למוקדי תעסוקה איכותיים וגם לעסוק במגוון רחב של ענפי ספורט בים וביבשה".
גלי רז, מנהל התיירות וחופי הים במועצה האזורית מטה אשר ומנכ"ל עמותת התיירות גליל מערבי השותף לייסוד הפסטיבל ומנהלו המארגן את הפסטיבל לצד מנכ"לית החברה הכלכלית מטה אשר אורה פיסטינר, מספר שכמיטב המסורת ההכנות לפסטיבל נשלמות בימים אלו, "'ים של גליל מערבי' מתקיים ברחבי האזור וכבר הפך למסורת מבורכת שרבים מצפים לה. הפסטיבל יחשוף בפני הקהל הישראלי את הטבע המיוחד, הנוף והאתרים הייחודיים לגליל המערבי וכך יתקיימו באזורנו אירועים כמו מופעי מוסיקה בין הנקרות, אירועי ספורט, סיורים מודרכים ועוד. סוד ההצלחה של הפסטיבל  הוא במעטפת האירועים הרחבה - בין אם מדובר בחובבי ספורט, חובבי מוסיקה, טבע, משפחות, ילדים, ספורט – פסטיבל ים של גליל מערבי ושלל אתרי האזור היפה שלנו קוראים ומתאימים לכולם, כל אחד יכול להתחבר ולמצוא עניין".  
פרטים נוספים ורכישת הכרטיסים באתר הפסטיבל - http://www.bgalil.co.il/ ובעמוד הפייסבוק 'ים של גליל מערבי'
בין האירועים המיוחדים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל:
אירועי ספורט
6.5 משחה אכזיב ה- 8:
על רקע החוף היפה בארץ, במים צלולים בין איים טבעיים, יתקיים גם השנה משחה תחרותי ועממי לאוהבי השחייה, הים והטבע.  משחה אכזיב הוותיק שכבר הפך למסורת בקרב חובבי השחייה יתקיים השנה במסגרת אירועי ים של גליל מערבי ביום שבת 6.5. במסגרת המשחה יתקיימו מספר משחים במים פתוחים, ביניהם משחים עממים ומשפחתיים (750 מ') לצד משחים תחרותיים (5,000 מ', 1,500 מ', 3,000 מ') כולל משחה לבעלי חליפות שחייה. המשחים ייצאו לדרך החל מהשעה 7:00 בבוקר.
לפרטים נוספים ולרישום: http://live.4sport.co.il/account/event/2315
6.5 טריאתלון אכזיב –
טריאתלון אכזיב יתקיים זו השנה הרביעית במסגרת אירועי ים של גליל מערבי והשנה בשבת, 6.5. הטריאתלון הכולל מספר מקצים שונים ייצא מהקלאב-מד בחוף אכזיב לאורך חוף הים התיכון עד ראש הנקרה. את התחרות תאפיין גם השנה השחייה, הריצה ורכיבת האופניים מול הנוף המיוחד של מפרץ אכזיב מול הים והטבע עם מזג האוויר האידיאלי של חודש מאי. בין המקצים השונים – אורבן ספרינט, אולימפי, מקצים לנוער ולילדים, מיני ספרינט ועוד.
לפרטים נוספים ולרישום – http://live.4sport.co.il/account/event/2314
ספינינג המוני בין הנקרות (25-26.5)–
לראשונה במסגרת 'ים של גליל מערבי': באתר התיירות ראש הנקרה בשיתוף שמוליק מלול מחברת אינפיניטי אקטיביטי יקיימו אירוע ספינינג המוני בו ישתתפו כ-600 רוכבים מרחבי הארץ שייקחו חלק באירוע ספורט חגיגי וייחודי מול התפאורה הטבעית של הצוק, הים ועוצמת הטבע בלוקיישן המיוחד שהופך את הרכיבה לחוויה יוצאת דופן ובלתי נשכחת. את האירוע יובילו 12 מאמנים כאשר בכל מקצה ישתתפו כ-200 רוכבים, והוא יימשך כשעה וחצי. אתר הנקרות יהיה פתוח למבקרים, שיוכלו ליהנות מצפייה מלהיבה וממוסיקה קצבית, באירוע הספורט החגיגי והייחודי בתפאורה הטבעית של הצוק, הים ועוצמת הטבע. כל מאמן מביא את המוזיקה הייחודית שלו וDJ מקצועי יערוך את החומר לרשימה אחת שתתנגן לאורך האירוע.
יום ה' 25.5 – 19.00, 21.00, יום ו' 26.5 – 10:00. לפרטים והרשמה למרתון, שמוליק מלול 052-5025599. מחיר כניסה לאירוע: 160 ₪ כולל ירידה ברכבל. פרטים נוספים באתר האינטרנט: www.rosh-hanikra.com
26.5 - משט אכזיב ראש הנקרה ה-1 
יחד עם מרכז התיירות והספורט הימי טרק ים אכזיב הנמצא בשמורת הטבע מהיפות בישראל - חוף אכזיב וראש הנקרה, יתקיים בפעם הראשונה במסגרת פסטיבל 'ים של גליל מערבי' משט חתירה על גבי סאפים וקיאקים זוגיים מחוף בצת למערות ראש הנקרה - הנקרות. המשטים ייצאו בכל חצי שעה בקבוצות של 15 חותרים על גבי סאפים ו\או קיאקים זוגיים בכל פעם, בליווי מדריך מצוות טרק ים אכזיב. הכרטיסים בהרשמה מראש. אל המשטים ניתן להגיע עם כלי שייט פרטיים (קיאקים וסאפים), וניתן להשכיר סאפים וקיאקים לפעילות החתירה בתאום מראש.
הפעילות בתשלום. חתירה בסאפ מותנת בידע קודם, חתירת קיאקים מגיל 15, הפעילויות אינן מותרות לנשים בהריון. לפרטים נוספים www.trek-yam.co.il
 
צילום טרק ים
אירועי תרבות
מופעי לילות בנקרות –
האמנים חוזרים להופיע בין הנקרות: שנה שמינית למופעי המוסיקה המפורסמים באתר התיירות ראש הנקרה, אחד ממתחמי המופעים המיוחדים בישראל - והשנה עם מופעי אמנים מהבולטים בתחומם – אברהם טל (4.5), דקלה(11.5), יובל דיין (18.5) ולקינוח 'היהודים' (1.6).  המופעים הליליים בין הנקרות הם חווית תרבות מיוחדת– מופעי מוסיקה בימי חמישי בלילה באווירה מיוחדת בין ההר לים מול הצוקים באתר התיירות ראש הנקרה, בערב שכולל לצד המופע בלוקיישן הייחודי גם סיור לילי בנקרות לאור הכוכבים וירידה ועליה ברכבל לחוויה משולבת של מוזיקה, טבע והרבה רומנטיקה. סמוך למתחם המופעים יופעלו דוכני מזון ושתייה.
4.5 – אברהם טל – מופע קיץ 2017
אברהם טל - מהיוצרים והזמרים האהובים, המעניינים והמרתקים בתעשיית המוזיקה בישראל יוצא לסיבוב הופעות עם המופע החדש והמרהיב הכולל את מכלול  להיטיו המוכרים והאהובים. טל והלהקה מביאים  אל הבמה חגיגה של צבעים וצלילים,  תמהיל מדויק ומעניין של פופ, אתניות  ואלקטרוניקה, שיוצרים חוויה מרגשת סוחפת ומרקידה המשקפת שנים ארוכות  של קריירה ענפה ומלאת להיטים. "אורות", "שושנה", "מחוזקים לעולם", "הימים עוברים", "בוקר פרדס חנה", "ציפיות", " להיעלם בך", "הזמן עושה את שלו",  "אדם צובר זיכרונות", "שדות האש", "אם את הולכת" , "אני לא מבין", " מסתובב", "שוב חזרו הקולות", עיניים", "כל הילדים קופצים רוקדים", ו-"קול גלגל" הם רק חלק קטן מהמסע המוזיקלי אליו יוצא הקהל בהופעה נסחף ומתאהב כבר מהצליל הראשון, כאשר כל שיר ושיר מבינים ששיריו של אברהם הם חלק מההוויה והתרבות הישראלית העכשווית שמלווה את חיינו בשני העשורים האחרונים .
11.5 – דיקלה – 'סיפור אופטימי' ההופעה
דיקלה הפליאה בנו עם אלבום המופת והמופע "ואם פרידה", שהעמידו אותה כאחד מהקולות העוצמתיים, הייחודיים והאיכותיים במוסיקה הישראלית, והזניקו את דיקלה עם שני תארי זמרת השנה ברשת ג', פרס אלבום השנה של אקו"ם, אינספור השמעות ברדיו ומופעי סולד אאוט על במות בכל רחבי הארץ. בשנתיים האחרונות דיקלה הגיעה לפסגות וגבהים חדשים ותוך כדי עבדה על האלבום החדש "סיפור אופטימי" ואיתו גם סיבוב ההופעות החדש. במופע החדש ממשיכה דיקלה להפנט את הקהל עם הלהיטים הגדולים מהאלבום החדש לצד שיריה הגדולים משלל אלבומיה הקודמים, ביניהם : הוא כותב לי מאמי, ואם פרידה, שבע בערב, אל תלך, here comes the rain again, בסמה, תראי, בוקר טוב, יהיה לנו טוב, אין עוד אהבה כזאת ואחרים.
18.5 – יובל דיין – 'ליבי ער' ההופעה
יובל דיין ממשיכה להסתמן כאחת התגליות המבטיחות ביותר בתעשיית המוסיקה המקומית. יובל התמקמה כקול נשי מעניין וייחודי בנוף התעשייה המוזיקלית. מלאת אמביציה, זמרת ויוצרת, כותבת ומלחינה את רוב שיריה. מיד עם שחרורה משירות מלא בצה"ל, החלה לעבוד על האלבום החדש שכבר הוליד 2 להיטי ענק: "בשעה טובה" שהפך לאחד מהשירים המושמעים ברדיו ו-"ליבי ער" שיר הנושא שעורר סקרנות רבה ומיד עם צאתו זכה לביקורות מדהימות כשגם הוא כובש את המקום הראשון במצעדי ההשמעות בכל תחנות הרדיו. כעת יוצאת יובל במופע חדש ומושקע בו תבצע את להיטיה הגדולים משני האלבומים, ביניהם: "לאסוף", "אל תאמר", "עד שתחזור", "צבעים", "מי אני מולם", "בשעה טובה, "בדיוק כמו הירח", "ליבי ער" לצד הפתעות נוספות.
1.6 – 'היהודים' – ההופעה
"היהודים"- להקת הרוק הישראלית, מהמצליחות והמובילות בארץ, מציינת השנה 20 שנות פעילות מוזיקלית במופע רוק מיוחד. במשך השנים מיקמה הלהקה את מעמדה בצמרת המוזיקה הישראלית עם 5 אלבומי אולפן ו- 2 אלבומי הופעה חיה שהגיעו למעמד זהב ופלטינה, עם שלל הופעות בפסטיבלים בארץ ובחו"ל. שירי הלהקה הפכו זה מכבר לחלק בלתי נפרד וחשוב בפסקול המוזיקה הישראלית. ביניהם:  הזמן שלך, הימים שלנו, אם כבר, לא קל, אלה, אצלך בעולם, מחפש תשובה, סמי, חופשי, מלחמה שקטה, עוד ארון אחד, גניבה, אין לך מקום, שחק אותה, זוג יונים, I guess it's for you ועוד.  הופעותיה של הלהקה מושקעות ביותר וכוללות תאורה מרשימה, במה מעוצבת וסאונד נפלא המבטיחים הופעה חווייתית.
כניסת קהל לכל ערב החל מהשעה: 20:00, תחילת מופע: 21:30. פרטים נוספים באתר הפסטיבל.
11-13.5 דרך גוף BodyWays בכפר המחול בגעתון
'דרך גוף bodyways' חובר לפסטיבל ים של גליל מערבי לשלשה ימים של מחול, מוזיקה, מרחבים וריקודים, עם הופעות מחול ומוזיקה ועשרות סדנאות בכל הגישות דרך גוף, קול ותנועה וריקודים ללא הפסקה. הפנינג המתאים לכל אוהבי התנועה, ובכל גיל. בואו לגלות עולם דרך גוף ותנועה. בין התכנים השונים -  מחול קול וקצב, תבונת הגוף, צלילים מרפאים, ריקודים מהעולם, ביטוי ובמה , תנועה ויציבה , תנועה מודעת, אימפרוביזציה, סיפורי גוף,  אקרו ומגע עוד. בין הפעילויות השונות (מיום ה' בשעה 16:00 ועד שבת ב17:00) - מופע חדש של רמי באר והמופע 360K בביצוע להקת המחול הקיבוצית, מופעי מוזיקה חיה ומרקידה בדשא המרכזי, רצף הופעות מחול עם אמני הפסטיבל, סדנת קצב עם כלי נגינה אתניים, מעגל שירה, ג'אם וריקודים, הפנינג אמנותי בדשא, פעילות תנועה רציפה במתחם הילדים ועשרות רבות של סדנאות בכל רמה וסגנון. ניתן להזמין כרטיס המשלב לינה בחדר, כזוג או כמשפחה או מיטה  ליחיד בחדר משותף, מזרן באוהל רועים מפנק במתחם ייעודי לאורחי הפסטיבל בקיבוץ בית העמק. ניתן להקים אוהל (קמפינג) בשטח קיבוץ געתון. פרטים מלאים, כרטיסים והזמנת מקום בחדרים באתר  www.movefestival.bodyways.org
12.5 – קשת אילון : קונצרט עם זוכי התחרות הבינלאומית לפסנתר
יום לאחר סיומה של התחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין לשנת 2017, יתארחו שלושת המצטיינים בפסטיבל 'ים של גליל מערבי'' בקונצרט מיוחד בשם "רק אתמול זכו" בקשת אילון. התחרות נחשבת לאחת מתחרויות הפסנתר החשובות בעולם ומתקיימת בישראל אחת לשלוש שנים. השנה יתמודדו בשלבים השונים 32 מתחרים. לאחר שיתחרו בנגינה סולנית, בנגינה עם תזמורת, בנגינה עם הרכב כלי קשת ואף בביצוע של יצירה ישראלית – יגיעו אלה מהמועמדים שעברו את כל שלבי התחרות לשלב הסיום – ויוכרזו הזוכים. למחרת, יום ו' ה-12 במאי (בשעה 21:00 באולם  בר-אוריין) יעפילו אמני הפסנתר המצטיינים להופיע במרכז למוסיקה קשת אילון להנאת שוחרי המוסיקה והפסנתר באזור. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים: www.keshetei.org.il , משרד קשת אילון טלפון 131 / 04-9858191
26.5 - ערב ג'אז ובלוז במושב לימן -
ממשיכים את המסורת –  במסגרת פסטיבל 'ים של גליל מערבי'' ערב חגיגי שכולו על טהרת הג'אז והבלוז. בתוכנית: ג'אם סשן עם הרכבים רבים, דוכני מזון ובירה, מופע של ההרכב כרמל ביג בנד מטה אשר – הרכב של כ-20 נגנים מקומיים מוכשרים עליו מנצח מנחם גרודזינסקי ושיא הערב - מופע של להקת The Blues Rebels, אחת מלהקות הג'אז החמות ביותר בישראל שחוזרת גם השנה להופעה בערב החגיגי בלימן  הערב יתקיים במושב לימן יום ו' 26.5 מהשעה 20:00. רכישת כרטיסים באתר הפסטיבל.
יעל שרוני סדנה צילום ענבל כהן חמו

טיולים משפחתיים
סיורים משפחתיים מודרכים בתשלום סמלי -  
בשלושה סופי שבוע בתקופת הפסטיבל (12-13.5, 20-21.5, 26-27.5) ייצאו בימים שישי ושבת סיורים חווייתיים מודרכים לכל המשפחה במסלולים שונים ברחבי הגליל המערבי במחיר סמלי של 10 ₪ בלבד למשתתף מעל גיל 3.  תוכניות הסיורים מתחדשות עם מסלולים מרתקים שהוכנו במיוחד עבור הפסטיבל כאשר חלקם אף עוברים בנקודות חמד באזור שאינן מוכרות לקהל הרחב.  ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש ובתשלום מקוון באתר האינטרנט של הפסטיבל (http://www.bgalil.co.il ).

בין תוכניות הסיורים השונות המוצעות לקהל הרחב במסגרת הפסטיבל:
·         נחל כזיב, תצפית ושכשוך רטוב - טיול אל היפה והמרשים בנחלי הצפון, אל הירוק הנהדר, המצוקים האדירים והמים הזורמים, 'תצפית הנשרים', הליכה בתוך המים במעיין עין חרדלית ועוד. מומלץ למשפחות עם ילדים!    
·         עכו- בהאים, אפנדים ומה שביניהם -  טיול אל מכמני העיר העתיקה היושבת על מפרץ ימי ומסע בין גנים, דתות ובתים כולל סיור בגן הקדוש ביותר לבהאים בעולם, המתחם הסופי, כיכר גנואה, השוק, הנמל, בתי-כנסת, מסגדים, חאנים ועוד מפניניה של העיר.
·         אבל יותר מכל אוהב הוא לכופף בננות – החקלאות בתפארתה -  טיול אל "בתי הרשת" של הבננות ומטעי האבוקדו, אל מתקן הטיהור שהופך מי ביוב למים טובים לחקלאות, אל המסכרה (מתקן עתיק לייצור סוכר מקנים) ואל 'עידן הפרי' במושב בצת, לטעימה של פירות יבשים טבעיים - ללא חומרים נוספים וללא סוכר! (עלות הטיול -  25 ש"ח למשתתף, כולל כניסה למרכז המבקרים של עידן הפרי)
·         אויר הרים צלול - טיול אל נופי הגליל המרהיבים, אל החורש הירוק ואל הפריחה המאוחרת, יחד עם הסיפורים הקטנים ומגוון הנוף האנושי, האתני והדתי החבוי בתוך הנוף הטבעי. בין האתרים בהם יעבור הטיול יהיה גם רכס אדמית הגובל עם לבנון ומערת קשת עם אתר האמוניטים - חלזונות ימיים גדולים מאובנים, תצפית אל הגזרה המרכזית של דרום לבנון, אתר ההנצחה לחללי מלחמת לבנון השנייה, הכפר הדרוזי חורפיש ופינות נוף נוספות. 
·         חניתה: מורשת של עליה הרואית על הקרקע וקביעת גבולמסלול מומלץ למשפחות עם ילדים הכולל סיור בשבילי הטבע המוצלים בחורש טבעי - מתחילים בשביל "גן עדן"  המשובץ במערות קבורה עתיקות וממשיכים משם לתצפית מרהיבה על הגליל כולו. בהמשך - ביקור חוויתי במוזיאון חומה ומגדל חניתה העוסק בראשית ההתיישבות בגליל המערבי כולל מיצג אור-קולי ומשימות שונות, סיור קצר לרכס חניתה ותצפית לכיוון לבנון.

מנווטים במשחק תחרותי מיוחד
"טיול שהוא משחק ומשחק שהוא טיול" - בימי פסטיבל 'ים של גליל מערבי' יתקיים זו השנה השנייה משחק ניווטים מיוחד במסגרתו יבקרו המשתתפים באתרי טבע, נוף, אתרים היסטוריים ואתרי מורשת קרב ויתחרו במשחק אתגרי מרתק. התחרות תתקיים בשעות הבוקר במהלכן יצטרכו המשתתפים להשיג את מירב הניקוד ע"י הגעה לאתרים במרחב של הגליל המערבי, זיהוי המקומות והבאת מידע המספר את סיפור האתר, כאשר המשפחה שתזכה במירב הניקוד תקבל פרס מיוחד.
בנוסף ניתן יהיה לקיים את משחק 'הנווטים' ללא התחרות במהלך כל ימי הפסטיבל בצורה משפחתית (המשחק מתאים לילדים מגיל 3) או בקבוצות. ניתן לשחק את המשחק ברכבים פרטיים, רכבי שטח, אופניים ואפילו ברגל. מפת המשחק המיוחדת מאפשרת ניווט קל גם לאלו שאינם מנוסים בניווט והמשחק עצמו מאפשר לכל אדם להשתלב במשחק בקלות ומעביר את המשתתפים חוויה של הכרות עם אתרי הגליל המערבי וסיפוריהם.  הפעילות בתשלום ומחייבת הרשמה מראש. לפרטים נוספים - http://www.navat.co.il/ 
 
צילום מעין אופיר
לפרטים נוספים על אירועי ים של גליל מערבי 2017 - http://www.bgalil.co.il/  ובמוקד 073-3744402

You May Also Like

0 comments

תגובות