הופעת בכורה של הכנר האיטלקי לוקה צ'יארלה בבית הקונפדרציה בירושלים

by - 16:20



הכנר האיטלקי לוקה צ'יארלה בהופעת בכורה
 בבית הקונפדרציה בירושלים
16.5.17, יום שלישי, שעה 20:30

בית הקונפדרציה בירושלים, בניהולו של אפי בניה, ממשיך לתת דגש מיוחד על מוזיקה אתנית ומוזיקת עולם ומארח את הכנר האיטלקי לוקה צ'יארלה במופע סולו בהופעת בכורה ב – 16.5.
הופעת בכורה של הכנר האיטלקי לוקה צ'יארלה בבית הקונפדרציה בירושלים
לוקה והכינור. צילום אנדריאה אנג'לוצ'י


לוקה צ'יארלה (Luca Ciarla) ממציא מחדש את אמנות הנגינה בכינור. צ'יארה הוא תזמורת של איש אחד וכלי המיתרים הופך לכלי משחק בידיו הווירטואוזיות. ברצונו הוא מנגן עליו משל היה גיטרה, צ'לו או כלי הקשה דמיוני, לעיתים הוא מרחיב את מרחב המצלולים של מיתרי הכינור עם אפקטים אלקטרוניים שונים, שירה ושריקות, ולפעמים משתעשע בנגינה עם הכינור כשהוא משחק עם צעצועים קולניים (כמו משרוקיות, קאזו).

המופע של כנר יצירתי ושופע הומור זה הוא מסע רב דמיון, חוצה גבולות וז'אנרים, הנע בין נתיבים מוזיקליים מפתיעים המשיקים זה לזה או דווקא מתנגשים בבוטות, אבל תמיד מרתקים. צ'יארה מבצע במופע עיבודים מפתיעים משלו לשירי עם איטלקיים ומוזיקה ים תיכונית, כמו גם יצירות מקוריות המאפשרות לו לאלתר בחופשיות.

צ'יארה החל לנגן בכינור כשהיה בן שמונה ובגיל 12 כבר התחיל ללמוד מוזיקה בקונסרבטוריון בעיירת הולדתו טרמולי ,שלחופי הים האדריאטי. מספר שנים אחר כך החל לנגן ג'אז ולאלתר, והמשיך את לימודי הג'אז בארה"ב. הוא הופיע כבר ביותר מחמישים מדינות, כולל במספר פסטיבלים יוקרתיים כפסטיבל הג'אז במונטריאול, קנדה, פסטיבל קלטיק קונקשנס בסקוטלנד ופסטיבל וילה-לובוס בריו דה-ז'נרו, ברזיל. הוא הופיע, בין היתר, עם המלחין והמנצח לוצ'יאנו בריו, הכנר ג'ושוע בל ונגן הקונטרבס אדגר מאייר.

"לוקה צ'יארלה הוא אמן עם נשמה קוסמופוליטית. מגע אצבעותיו הצועני מפיק ממיתרי כינורו תערובת של צלילי ג'אז, מוזיקה קלאסית ומוזיקת עם, החוברים למוזיקה מצחיקה וחסרת מנוחה. גישתו המשוחררת, הבלתי רשמית, חוצה בקלות את הגבולות בין הסוגות בניסיון להתחקות אחר נתיב מוזיקלי חדשני". איל פאטו קוטידיאנו (איטליה)

לוקה צ'יארלה  כינור, שירה, לופים חיים וצעצועי נגינה

לינק ליוטיוב:


בית הקונפדרציה רח' אמיל בוטה 12, ירושלים
לרכישת כרטיסים: www.confederationhouse.org
או בטלפון: 02-6245206 שלוחה 4

You May Also Like

0 comments

תגובות