פסטיבל "ימי זמר" בחולון

by - 22:32



פסטיבל "ימי זמר" בחולון
ההפקה השנתית של עירית חולון ותיאטרון חולון
השנה: בסימן "אני ממשיך לשיר"
15-12 באפריל חוה"מ פסח 2017

"אני ממשיך לשיר" -מחווה לנחום היימן
"גשש באופרה" מחווה לשירי "הגשש החיוור",
"תיסלם" במופע פתיחה לפסטיבל,
 ברי סחרוף מארח את שי צברי,
"כשהיינו ילדים" – מופע שירי הילדות האהובים- למבוגרים
דן שפירא - במופע מחווה לזמרים הגדולים שהיו פה.
שרי, במופע מלהיטיה הגדולים, להיטים בינלאומיים ושירים מבית אבא
רוני וייס בשירים וסיפורים על הומור וסאטירה

בין משתתפי הפסטיבל:
מיקי קם, טוביה צפיר, ניצה שאול, אורי בנאי, בועז בנאי,
זמרי האופרה הישראלית, נתן דטנר, שלומית אהרון,       ששי קשת, קרן הדר, משה ועומר דץ, סי היימן, תיסלם,
ברי סחרוף, שי צברי, שרי, דן שפירא, רוני וייס, נתן סלור,
נעה ארגוב, גבי ארגוב ועוד.
תיסלם - צילום אריאל ואן סטארטן

פסטיבל "ימי זמר" של תיאטרון חולון, יתקיים זו השנה ה-22, בחוה"מ פסח בתאריכים 15-12 באפריל 2017 .

מופעי הפסטיבל בהפקה וניהול של תיאטרון חולון, יועלו השנה במרכז המוסיקה ע"ש שטיינברג בעיר עקב שיפוץ וחידוש מבנה תיאטרון חולון.

מנהל הפסטיבל: גיא תלם- מנכ"ל תיאטרון חולון. מנהלת אמנותית, מפיקה ועורכת המופעים: נעמי אטיאס.
תוכנית הפסטיבל מדגישה ומשקפת את הייחודיות והרבגוניות של הזמר הישראלי לאורך דורות של  מבצעים וכותבים.

לדבר המנהלת האמנותית נעמי אטיאס: "כבכל שנה גם השנה אנחנו מתמקדים בסוגי סגנונות של הזמר העברי החל משירי ארץ ישראל חדשים וישנים ועד לרוק, מזרח ומערב, שילובים של חדש וישן בביצועים מיוחדים ומפגשים מרתקים בין זמרים. התוכנית מאירה את אוצרות הזמר העברי בתקופות שונות- ומעידה על כך שהן כשמדובר בנכסי צאן ברזל לזמן אין משמעות. 
השנה בחר  הפסטיבל להקדיש מחוות לשניים מחתני פרס ישראל – השונים זה מזה אך הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות וההווייה הישראליים: נחום היימן והגשש החיוור."

תחת הכותרת "אני ממשיך לשיר", יתקיים מופע המחווה לנחום היימן ז"ל ( 1934-2016),המלחין והמוסיקאי שיצירתו היא ללא עוררין חלק נכבד מפס הקול של הישראלים והישראליות. נחום היימן. אחד מיוצריה הפוריים של ישראל, ידע לשלב טקסטים של מיטב המשוררים והכותבים העבריים.
ובמיוחד של נתן יונתן.הכישרון הגדול וגם המבט המפוכח על שינוי פניה של הארץ ביססו אותו כאחד היוצרים החשובים שידעה המדינה. היימן  טיפח זמרים רבים בראשית דרכם, ביניהם חוה אלברשטיין (לה גם הלחין בין היתר את השירים "עוד חוזר הניגון", "החול יזכור" ואת "כמו צמח בר"), צמד הפרברים (להם הלחין את שיריהם הראשונים, בהם "את אני והרוח", "אילו כל האוהבים", "ריח תפוח אודם שני" ועוד) הצמד אורנה ומשה דץ (להם הלחין בין היתר את השירים "אנשי הגשם", "שיר למענך ) במופע בהשתתפות תזמורת סימפונט רעננה, בהנחיית נתן דטנר, בניהולו המוסיקלי של דודו זבה ובעריכתה של נעמי אטיאס, ישירו: שלומית אהרון, קרן הדר, סי היימן, ששי קשת ,משה דץ ,עומר דץ ואלעד שודלר. (13.4.17 שעה 21:30  בית שטיינברג)

תחת הכותרת "גשש באופרה" יוקדש ערב מיוחד, לשיריה של שלישיית "הגשש החיוור" שפעלה בנוף הבידור הישראלי במשך כ-37 שנים. מערכוני  ושירי הלהקה הפכו נכסי צאן ברזל של התרבות והלשון הישראלית בזכות השפה הייחודית שלה שהפכה לחלק בלתי נפרד מהשפה העברית בת-זמננו.
חברי הלהקה, גברי בנאי, שייקה לוי וישראל פוליאקוב (1941–2007), המכונים גם הגששים, הם חתני פרס ישראל עבור תרומה לחברה (ה'תש"ס).
הלהקה הוקמה על ידי המפיק והאמרגן אברהם דשא (פשנל)  בשנת 1963. בכל שנות פעילותה עבדה עם כותבים ומלחינים כמו:שייקה אופיר, נסים אלוני, יוסי בנאי, ירון לונדון אפרים קישון ומוטי קירשנבאום,נעמי שמר, יוסי בנאי, אריאל זילבר, דני סנדרסון ,יוחנן זראי, יורם טהר לב, ירון לונדון, יהונתן גפן, דן אלמגור, יאיר רוזנבלום, אסי דיין, יוסי גמזו, חיים גורי, סשה ארגוב ועוד.
במופע "גשש באופרה" יתקבצו על במה אחת זמרי האופרה הישראלית לשיר  את השירים הידועים של הגשש, שנכתבו על ידי מיטב הכותבים ובהם:  "מים לדוד המלך" , "אף אחד לא קם" , "לו יהי","אל תלחץ על הבננה", "יש לי יום יום חג", "אהובתי יעל", "מהו עושה לה" ואחרים. אורחים במופע: ניצה שאול, טוביה צפיר, אורי בנאי, ובעז בנאי מנחה ושרה: מיקי קם. ניהול מוסיקלי עיבודים וניצוח: דוד זבה, עם תזמורת "סימפונט רעננה". עורכת: נעמי אטיאס. במהלך המופע יוקרנו איורים וקריקטורות של הגשש – מתוך אוסף זאב במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון ובאדיבות בנותיו דורית פרקש שוקי ונעמי פרקש פינק ( 14.4.17, שעה 21:30 , בית שטיינברג).          
                             
להקת "תיסלם" המיתולוגית תגיע אף היא לפסטיבל ותפתח אותו עם מופע שכולו 35 שנה של רוקנרול. הלהקה הידועה בהופעות החיות שלה בשל האנרגיה, הכישרון, וכמות הלהיטים העצומה שעומדים במבחן הזמן- תבצע מבחר מלהיטיה ובהם: "רדיו חזק" "תנו לי רוקנ'רול", "לראות אותה היום", "עוד פגישה", "יש לך  אותי", "בוקר של כייף", "פרצופה של המדינה", "כשאת בוכה את לא יפה" ורבים אחרים. (12.4.17, במה 1  שעה 21:30, בית שטיינברג)


ברי סחרוף-  מלווה את נוף המוסיקה הישראלית במהלך שלושת העשורים האחרונים, באלבומיו ובהופעותיו, וסוחף קהל מעריצים עצום ואדוק שהולך איתו מאז תחילת דרכו ומתחדש כל הזמן-
ברי יופיע בפסטיבל במופע ובו מיטב הרפרטואר המגוון שלו. במופע יארח סחרוף את שי צברי כשעל הבמה גם סוללה של מוסיקאים ונגנים מהטובים בארץ. (15.4.17,שעה:21:30, בית שטיינברג)

במופע האינטימי והמיוחד "כשהיינו ילדים" שנוצר דוקא עבור קהל של מבוגרים, יקחו נתן סלור, נעה ארגוב וצביקי לוין את הקהל למסע  מוסיקלי נוסטלגי אל שירי הילדות. בניהולה המוסיקלי של גבי ארגוב יבוצעו שירי הילדות של משוררים כביאליק, שלונסקי ,נתן אלתרמן ולאה גולדברג לצד שירים מפסטיבלי הילדים, תנועות הנוער ועוד."למה ככה ?" ,"מה עושות האיילות ?","אמא מדוע הקיץ חלף?", "בובה זהבה", "ילדותי השנייה", ועוד. (12.4.17, שעה 20:00, בית שטיינברג).


במופע":זה הרגע לנקוי ראש"
רוני וייס המלחין והמעבד ישיר במבט הומוריסטי, את הלהיטים הגדולים שהלחין לשירים מתוך תוכניות טלוויזיה והצגות, עם טקסטים  של מיטב היוצרים:  אפרים סידון, יורם טהר לב, ירון לונדון ואחרים: לעולם בעקבות השמש', 'זה הרגע לאהוב', 'למה לא', 'זה טוב זה טוב', 'סביב כל העולם', 'יד ביד', 'מלודי' ועוד.
(13.4.17 שעה: בית שטיינברג20:00)
השחקן והזמר דן שפירא, יגיש את "מופע בין כוכבים"- מופע מחווה מוסיקלי תיאטרלי  לזמרים שהשפיעו על הזמר העברי ואינם איתנו עוד ובהם: זהר ארגוב, מייק בראנט, אריק איינשטיין, אריק לביא, שמוליק קראוס, ג'ו עמאר, אריס סאן, יוסי בנאי, עוזי חיטמן, מאיר אריאל, שושנה דמארי ועוד. (14.4.17, יום ו, שעה 21:30, בית שטיינברג).

שרי, הזמרת שהיוותה חלק בלתי נפרד מראשית הרוק הנשי בישראל, תגיש בפסטיבל את המופע "שרי על הבמה"- ערב חוויתי, אנרגטי ומרגש ובו תבצע את להיטיה הבולטים: "דם חם", "לעולם בעקבות השמש", " זה הרגע לאהוב" , "למה לא" ," ילדיסקו" וכן גרסאות כיסוי ללהיטים בינלאומיים ואפילו שירים מבית אבא לצד נגיעות וסיפורים מהחיים. (15.4.17  שעה 21:30, בית שטיינברג)
  
פסטיבל ימי זמר של תיאטרון חולון
12 – 15 באפריל
חוה"מ פסח 2017
מרכז שטיינברג – רח' גבעת התחמושת 21, חולון
מחירי כרטיסים: 50 – 180 ₪.
טל לרכישת כרטיסים: 035023001

You May Also Like

0 comments

תגובות