ירח מנייר - תערוכה חדשה בגלריית המשכן בית מאירוב

by - 23:35



 תערוכה חדשה בגלריית המשכן בית מאירוב במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון:

ירח מנייר
פנטזיה תיאטרלית רב חושית של זוג הפסלים מירי ליבוביץ ואדוארד שרוסטר  -   דמויות בנויות מנייר, ברונזה, נחושת ועוד כמעט בגודל טבעי, בהשראת הקומדיה דל ארטה שקם לתחיה
ירח מנייר.מירי ליבוביץ ואדוארד שרוסטר  . צילום אדוארד שרוסטר
ירח מנייר.מירי ליבוביץ ואדוארד שרוסטר  . צילום אדוארד שרוסטר


5/4/17 – 30/5/17
"ירח מנייר" היא תערוכה חדשה של זוג הפסלים הבינלאומיים מירי ליבוביץ ואדוארד שרוסטר ("מוזיאון הבובות בערד") העוסקים באמנויות מלאכה שונות זה מספר עשורים כשעיסוקם המרכזי הוא בניית בובות.
בתערוכה יוצגו כשלושים פסלי בובות כמעט בגודל טבעי שיוצרו מחומרים שונים: נייר, מתכת, נחושת, ברונזה, פורצלן, כל אחת יחידה במינה ויחד הן יוצרות פנטזיה תיאטרלית רב חושית בהשראת התיאטרון הנודד הקלאסי, של הקומדיה דל ארטה שנדמה כאילו הוא קם לתחייה בתערוכה.
הבובות מעניקות גישה חיה, רעננה צבעונית ויכולת וירטואוזית אמנותית רבת עוצמה של כל האמנויות הפלסטיות והאימפרוביזציה. מסכות המתכת הבוהקות, בריקוע נחושת מבליטות את פני הדמויות והטיפוסים שהן מייצגות ומזמינות את הצופים לדמיין את המסתתר תחתיהן. התלבושות המהודרות, מבדים מיוחסים כמו קטיפה, תחרה וברוקד, משדרים יוקרה ויוצרים מערכות לבוש ייחודיות לכל דמות ודמות. תחושת התיאטרליות מתחזקת בדמויות המפוסלות על ידי שימוש מכוון בעיוות פרופורציות והארכה של אברי גופן ובשימוש מגוון של מתכות המעניק להן את צבעוניותן הייחודית. הדייקנות ניכרת גם בעיני הבובות שנעשו בהזמנה מיוחדת עם עדשה אנטומית לכל דמות.
בתערוכה יוצג למשל פסל גדול ממדים של ירח מנייר עליו יושבות שלוש דמויות לבושות מדי שמיים בגווני כחול עמוק, מפוסלות נייר עיתון בשלושת השפות עברית, ערבית ולועזית ויוצרות עם הקהל דו שיח, ללא מילים, במבט וברגש ישיר ללא משוא פנים.
פסלי הברונזה מצטיינים בעידון רב ובאסתטיות של כל הפרטים המרכיבים אותם, סגנונם משלב בתוכו את הארט – נובו וארט – דקו כמו גם את החדשנות פרי דמיונם של ליבוביץ ושרוסטר.
**

מירי ליבוביץ, חיה ויוצרת בערד. נשואה לפסל  אדוארד שרוסטר. כבעלת סטודיו לאמנויות, בקריית אומנים ערד, לימדה מירי 30 שנה ציור, פיסול ויצירה ילדים ונוער, וטיפחה יחד עם בן זוגה את דור ההמשך באמנות פלסטית. מירי ליבוביץ יוצרת את פסלי הבובות בעיסת נייר, טרה קוטה, ופורצלן, בסגנון מקורי וייחודי, בהשראת טיפוסי הקומדיה דל ארטה,- תיאטרון עממי שהופיע לראשונה באיטליה במאה ה – 16.

את דמות הליצן הראשון – ארלקינו, יצרה מירי בסטודיו שלה לפני 23 שנה, לאחר ביקור בפריס, והתרשמותה מליצן רחוב בדמותו. מאז יצרה ברציפות, אינספור  דמויות, כמעט בגודל טבעי, אשר מסוגלות להתנועע כבני אנוש. ממגנטות במבטם האנושי את העומדים מולם, ושובות לב בקסמם,  ומוצגות ב ''מוזיאון הבובות'' ברובע אמנים בערד. מירי ליבוביץ הציגה תערוכות רבות ברחבי הארץ, והעולם. וזכתה להכרה בינלאומית. יצירותיה נמצאות באוספים פרטיים של, מלכים ונשיאים, ואוהבי בובות.
אדוארד שרוסטר, פסל מתכת, בעל תואר אמן ומורה בכיר לאמנויות. היה מהוגי ומקימי קריית האמנים בערד, פתח בה סטודיו ללימוד ציור פיסול ויצירה, לילדים ונוער. עד כה הציג בתערוכות רבות בארץ ובעולם.

פתיחת התערוכה: יום רביעי 5/4/17 בשעה  19:30
גלריית המשכן בית מאירוב
רח' הרצפלד 31, חולון. טל: 03-6516851
שעות פתיחה: ג', ד', ה' 17:00-20:00; ו' ושבת 10:00-13:00
הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום


You May Also Like

0 comments

תגובות