פסטיבל אשה בחולון 2017

by - 11:48



פסטיבל אשה בחולון 2017

"יוצאות לאור"
 משתיקה והשתקה לדיבור, לפעולה ולשינוי במופעים ומפגשים 
בואנה - צלם ערן תורג'מן

 "בשם האם- שירי חופש לפוסון ארדוגן" מופע מוסיקלי המבוסס על סיפורה של העיתונאית ולוחמת החופש הטורקיה פוסון ארדוגן- בהשתתפות בנה של פוסון המוסיקאי אקטש ארדוגן והיוצרת נועם וזאנה (הולנד- טורקיה)

 " OKO" (ברלין) - שלוש זמרות במופע מוסיקלי שהוא אירוע מחווה עכשווי לשירת הנשים מהרי הבלקן והים השחור- רומניה, סרביה, בולגריה, טורקיה ועוד

"תדגימי" – הצגה על פי מקרה אמיתי של נערה בת 16 שנאנסה בגיל 14 ונדרשה בבית המשפט להדגים מה קרה באונס עצמו- את תפקיד הנאנסת מגלם שחקן ואת תפקידי המערכת המשפטית מגלמות שחקניות

"בואנה" – הרכב האימפרוביזציה הנשי היחיד בארץ – מארחות את לירית בלבן ואלמה דישי

"תשוקות"- מה קורה לשחקנית אחרי לידה - הצגה מקורית על כל מה שמושתק בהקשר לאימהות ויצירה

קברט: "חצאית, כאן קודקוד" - סאטירה מוסיקלית חדשה הבוחנת את מקומן של הנשים בצבא על פי שירי להקות צבאיות ושירי מורל

בין דודה לאחיינית:השחקנית סנדרה שדה בשיחה עם אחייניתה הזמרת מיקה שדה

העיתונאית ברוריה אבידן בריר בשיחה על פמינזם של המאה ה-21  עם אחייניתה שלי שטרכר-שלו

"שירת האמיצות" אנסמבל "מרקש אקספרס" והסולנית נעה בן שושן מארחים את ריימונד אבקסיס במופע של מוסיקה ממרוקו, מצרים, יוון וטורקיה עם שיריהן של הנשים הגדולות במוזיקה שלא הפסיקו ליצור ולהטביע את חותמן על התרבות

המוסיקאית ודיג'י אליוט (המוכרת גם כפוליאנה פרנק) עם ה"מורדות"- לחנים חדשים לאסתר ראב, עדי קיסר, פט פארקר, המשוררת היזידית-עיראקית ליילא חמו, המשוררת הבריטית-סומלית ווארסאן שייר, ופרשנויות חדשות לבילי הולידיי, איה כורם, פטי סמית', נינה סימון ואחרות

הבמאית והתסריטאית סיגל אבין ברב-שיח בנושא השטח האפור של סוגיית ההטרדות המיניות  בהשתתפות השחקניות\ים: מולי שולמן, יעל שרוני, שני קליין ורותם קינן

"שוטטות" - הפנינג שישי בצהריים במתחם המדיטק- מופעים, מפגשים, מיצגים ואירועים מותאמי חלל - ללא תשלום

אירועים ומפגשים בבתי תושבות העיר

סדנת מכונאות רכב לנשים ועוד ועוד ועוד

22 – 25 במרץ בחולון

פסטיבל אשה 2017, ביוזמת ובהפקת עיריית חולון, יתקיים השנה בין התאריכים 25-22 במרץ במדיטק חולון ובבתי תושבות העיר.
בשנה זו בחרה המנהלת האמנותית של הפסטיבל סיגל וייסבין-רוזמן, לתת ביטוי למגוון של יצירות והפקות מיוחדות המוציאות לאור אל המרחב הציבורי -את מה שהושתק ונדחק - במוסיקה, בהומור וסאטירה, בכתיבה, בתנועה, בפרפורמנס, בהתרחשויות קולנועיות ותיאטרליות: "בשפות שונות ובדרכי מבע שונים, נציג את הגיבורות האמיתיות של זמננו- לוחמות לחופש הדיבור והפעולה, מוציאות לאור סודות שהועברו מדור לדור ויוצרות עולם שבו אמנות וחיים נפגשים ויוצרים שינוי. אנו עדים לאחרונה למהלכים מרתקים של גילוי, חשיפה, פעולה ומחאה מצד נשים וגברים נגד תופעות של אפליה, התעללות, הטרדה והדרת נשים - בארץ ובעולם. בעקבות בחירתו של טראמפ לנשיאות צעדת נשים בת מאות אלפי משתתפות ומשתתפים בניו יורק ובערים אחרות בעולם נגד פגיעה בזכויותיהן. ברוסיה, בטורקיה, באפריקה, בסוריה ובמדינות נוספות נשים עומדות על זכותן לדבר, למחות ולפעול נגד עוולות שונות. בארץ פועלת בהצלחה תנועת "נשים עושות שלום" המאגדת נשים מכל המגזרים ומכל הקשת הפוליטית והחברתית. נשים במגזר הדתי עומדות על זכותן להיבחר למוסדות ציבור, ליצור, להשמיע את קולן ולהעלות אל פני השטח תופעות הפועלות נגדן. נשים מכל הגילאים פועלות יחד, לראשונה, ועושות שינוי אמיתי בשיח על הטרדות מיניות והתנהגות הולמת כלפיהן בצבא, במוסדות ציבור, בתיאטרון וכו'. הפסטיבל יציג מגוון של יצירות חדשות והפקות מיוחדות שמשמשות כלי ביטוי לשינויים מבורכים אלה".
גם השנה ולאור הצלחת השנים הקודמות יתקיימו לצד מופעים באולמות- מפגשים ומופעים בבתי תושבות העיר - הלוקחות חלק פעיל בתכנית הפסטיבל. במסגרת אינטימית זו יפגשו יוצרות מתחומים שונים לדיאלוג ולמופע משותף בסביבה האינטימית של סלון הבית.
ניהול אמנותי -  סיגל וייסביין - רוזמן. הפקת הפסטיבל - דניאל לב פקטור וחברת "קשר פקטור". צוות היגוי וקשרי קהילה רמה אליקים, ראש המחלקה למעמד האשה בעיריית חולון.
שני מופעים מחו"ל יועלו השנה בפסטיבל.
המופע "בשם האם"- שירי חופש לפוסון ארדוגן- (הולנד-טורקיה)מופע בכורה, מיוחד לפסטיבל, שואב השראה מסיפורה של העיתונאית ולוחמת החופש הטורקיה פוסון ארדוגן שהקימה את תחנת ״הרדיו החופשי״ Radio Özgür . פוסון נחטפה לאור יום ברחוב באיזמיר ושהתה בכלא התורכי במשך 8 שנים במהלכן עברה עינויים ובמשך שנתיים לא ידעה אפילו מהו כתב האישום העומד נגדה. גם בן זוגה העיתונאי נאסר ובנם אקטש נותר לגדול עם סביו. הסיפור שלה, בו היא נלחמת לא לשתוק ולהמשיך לדבוק באמת, מתואר במכתב שכתבה בעצמה לבית הדין הבינ״ל לצדק שהוביל לקמפיין של 6 שנים שבסופן שוחררה. במופע זה חבר בנה של פוסון, אקטש ארדוגן, אמן עוד, בגלמה וגיטרה קלאסית (נבחר לאמן הגיטרה הטוב בהולנד) ליוצרת נועם וזאנה ויחד יצרו מופע מחווה לאמו ולסיפורה. המופע ישלב קטעים ממכתבים שכתבה פוסון בזמן שהותה בכלא ושירים מקוריים. במהלך הערב תעלה לשיחה עם הקהל בשידור חי  פוסון ארדוגן מביתה שבהולנד.  
OKO ("עין" ברוסית עתיקה) מופע מברלין - יארח 3 מוסיקאיות מנקודות שונות בגלובוס: פטרה נחמטובה, בת לאם פולניה ולאב מצ'כיה המתמחה במוסיקה טורקית ומנגנת בבגלמה (סאז), אמה גרינפילד, מאנגליה (שירה, חצוצרה וגיטרה) ומוס ביינון-ג'אקס מסידני שבאוסטרליה (שירה וכינור). השלוש משלבות מוסיקה פוליפונית מסורתית מאיזור הים השחור (רומניה, בולגריה, אוקראינה, סרביה ועוד) ועיבודים עכשוויים שיחד יוצרים מופע מרגש וסוחף. חברות ההרכב לוקחות את הקהל לתוך עולמות אחרים בהרמוניה ייחודית ובכנות נוגעת. זהו מסע חיפוש אחר שורשים אוניברסליים מן הקולות המחברים אותנו אל האימהות הקדומות שלנו, דרך המורכבות של זהות עכשווית.
את הפסטיבל יפתח המופע המסקרן של אנסמבל "מרקש אקספרס" והזמרת נעה בן שושן שיארחו את ריימונד אבקסיס. אנסמבל זה יוצר גרוב ים-תיכוני עם השפעות ממוזיקה מרוקאית ואנדלוסית, בשילוב מוזיקה יוונית ומוזיקה ערבית קלאסית. במופע נשזרים שיריהן של הנשים הגדולות במוזיקה שלא הפסיקו ליצור ולהטביע את חותמן על התרבות: שירים מבית, שירים ממחזור החיים ושירים אישיים.
ההצגה "תשוקות", יצירתה של שרון בורשטיין-ביצ'צ'י, שתועלה בבכורה בפסטיבל - מוציאה לאור את כל מה שמושתק בהקשר לאימהות ויצירה. שחקנית שזה עתה ילדה מתמודדת עם פיטורין בעקבות העובדה ש"כבר איננה נראית כמו שצריך" . בכנות ובאומץ, באמצעי מבע משולבים בווידאו, טקסטים משיחות סמס, מצלמה במעגל סגור ועוד, משתפת שרון בתחושות וחוויות שלא מדברים עליהן ויוצרת חוויה מרגשת ומעוררת הזדהות. 
"המורדות" - מופע חדש ומיוחד לפסטיבל מאת המוסיקאית ודיג'י אליוט, המוכרת גם כפוליאנה פרנק (הזכורה מהלהיטים "זיוה", "גיבור בצבא ההגנה" ועוד) - תבצע לחנים חדשים לאסתר ראב, עדי קיסר, פט פארקר, המשוררת היזידית-עיראקית ליילא חמו, המשוררת הבריטית-סומלית ווארסאן שייר, ופרשנויות חדשות לבילי הולידיי, איה כורם, פטי סמית', נינה סימון ואחרות. אליוט תנגן על מגוון כלים ועמדת דיג'יי ותלווה בנגניות - יוצרות מוכרות בזכות עצמן- עינב ג'קסון ועידית מינצר.
המופע "גולסא" מביא את המוזיקה ושירת הנשים היהודית מתימן לקדמת הבמה. המוזיקה והשירה אפשרו לנשים שלרוב נישאו, בניגוד לרצונן, לגבר מבוגר מהן בשנים רבות וחיו חיים של עבדות וסבל, ליצור לעצמן מפלט בדמות עולם רוחני, יצרי ומיסטי. השירים, המושרים בקולו של גבר, יוצרים פסקול ייחודי הנותן פרשנות חדשה לעולמה הרוחני של האישה בתימן ולוקח את הקהל למסע אל תוך עולם של מקצב, מחול, תשוקה, תפילה וגעגוע אל החופש.
ההצגה "תדגימי" בבימויה של דפנה זילברג ובהשתתפות עידית טפרסון, נעמה שפירא, אפרת ארנון ועוד –היא דרמת בית משפט תיעודית המציגה בדרך מקורית את המקרה של נערה בת 16 שנאנסה בגיל 14 על ידי ארבעה נערים ונתבקשה על ידי השופטים להדגים מה עשו לה במהלך האונס. ההצגה מבוססת על תמלולי אותו דיון כאשר תפקידי הנשים והגברים הוחלפו-הגבר היחיד במופע משחק את הנאנסת, ו-4 נשים משחקות את השופטים, התובע והסנגור. קטעי סאונד מהדיון המקורי משולבים בפס הקול ולחלק מהצופים יש תפקיד פעיל בהתרחשות הבימתית. לאחר ההצגה תתקיים שיחה עם היוצרים.

עוד בבכורה בפסטיבל, הקברט "חצאית, כאן קודקוד" סאטירה מוסיקלית מקורית מאת ובביצוע  קרן שפט, עדי דרורי וחן לוגסי ובו הן מבצעות שירי להקות צבאיות מוכרים ושירי מורל שנוצרו על ידי חיילות וחיילים. דרך השירים ובהשתתפות הקהל, הן מבקשות להעלות שאלות על מערכות היחסים בין גברים לנשים, על מקומן של נשים במערכת הצבאית ועל כוחן של מילים ומנגינות להשפיע על התודעה ולברוא מציאות. המופע משלב קטעי ריקוד, שירה ומשחק.

אירוע מיוחד, פרי שיתוף פעולה חד פעמי בין היוצרת עדילי ליברמן, ארגון יוצאי מרכז אירופה ומכון ליאו בק לחקר יהדות גרמניה - "מופעי ההיסטריה- משארקו ועד פרויד" יעסוק בחקר התופעות ההיסטריות אצל נשים בתקופה הויקטוריאנית. האירוע יתייחס ל"מופעי ההיסטריה" של שרקו ופרויד ואף ישחזר את מופע ההיסטריה מבית היוצר של הנוירולוג והחוקר ז׳אן מרטין שארקו. דרכו יחשפו יחסי הסובייקט-אובייקט על הבמה בצורה מזוככת, הנעה בין פרפורמנס, למדע הרפואה ולמגדר. לאחר המופע - הרצאה של ד"ר נטלי גולדברג- ניימרק על אנה או (ברטה פפנהיים)  - מקרה המבחן של פרויד.

"בואנה"- הרכב האימפרוביזציה היחיד בארץ שכולו על טהרת הנשים - יזמין את הקהל לקבוע את חוקי המשחק והשיח כאשר ייצרו מופע שלם לפי נתונים שיבחר הקהל במקום. ארבעת הקומיקאיות המנוסות יארחו את השחקניות לירית בלבן ואלמה דישי לערב שאי אפשר לדעת איך יסתיים. משתתפות: רותם וייסברג, נגה דיאנג'לי, מיכל רדלוס, טל מיכלוביץ.
עוד  בפסטיבל הזמרת והשחקנית  יעל רסולי - וחברי אנסמבל "פדאם" יקחו את הקהל למסע מוסיקלי תיאטרלי אל סימטאות  פריז, אל הנשים בקרנות ברחוב, אל הקול והמבט של אדית פיאף ואחרות. אורחת מיוחד בערב- הפרפורמרית בשפת הסימנים גילי בית הלחמי.
הבמאית והתסריטאית סיגל אבין תנחה רב שיח תחת הכותרת "האפור אפור הזה" .סיגל יצרה את סדרת סרטוני הרשת שעוררה סערה תקשורתית- "זה מטריד" על הטרדות מיניות. במפגש היא תשוחח עם השחקנים משתתפי הסרטונים: מולי שולמן, יעל שרוני, שני קליין ורותם קינן על השטחים האפורים של סוגיית הטרדה, גם בעולם התיאטרון והקולנוע. 
בבתי תושבות העיר יתקיימו המופעים והמפגשים הבאים:
"הפשניסטה שנתפכחה" - מיכל לוי ארבל תספר על המעבר שעשתה מהיותה כתבת אופנה ומכורה לטרנדים -לצרכנית אופנה מודעת עם חשיבה על מחזור וקיימות.
השחקנית האהובה סנדרה שדה תיפגש לשיחה ומוסיקה עם אחייניתה הזמרת מיקה שדה ויחד יגלו מעט מהדילמות של חיים במשפחה של אמנים, ביקורת ויצירה.
ההצגה "בלתי קריא" שיצרה שרון סילבר-מרת בעקבות ספר הזיכרונות של סבא שלה, תציג מבט מעניין וחדש על סיפור משפחתי ממרחק של כמה דורות.
אריאלה לחיאני, יוצרת באופנה ממוחזרת תארח את המעצבת נעמי מערבי, ילידת הולנד, שמעצבת קולקציות מקוריות ואמנותיות מבדים ממוחזרים לסדנה מעשית של חשיבה אחרת על אופנה ועל לבוש. 
למה הציפור הכלואה שרה?" מפגש בין ברוריה אבידן- בריר , עיתונאית ותיקה, ממייסדות טורי הרכילות בישראל, האישה מאחורי "מלחשים ש.."  שראיינה במשך שנים קרבנות של ניצול ואלימות מינית בד בבד עם מיטב הסלבס של שנות השבעים-שמונים, פוגשת את אחייניתה, שלי שטרכר-שלו- אקטיביסטית חברתית, המבקרת את דודתה ומטיחה בה אמונות ומחשבות אותן היא מייצגת כפמיניסטית בת המאה ה-21 . מופע מרתק של שיח בין דורי.
הסופרת רותי רנרט תתארח בסלון למפגש אישי על ספרה החדש " המובחר" שיצא בהוצ' ידיעות אחרונות ועוסק בבחירתו של מועמד יהודי הומוסקסואל לנשיאות ארצות הברית. רותי רנרט היתה יועצת תקשורת לאביגדור ליברמן בעברה וכיום דוברת חברת "מקורות". בספר שזורים פרטים אוטוביוגרפיים.
 נולי עומר, קומיקאית, סופרת ילדים ואמנית, במפגש מיוחד לפסטיבל "פיצוץ אישיות" בו תחשוף כמה מהאישיויות הרבות שלה- בדמויות שונות המאפשרות לה לדבר על כל מה שאיננו פוליטיקלי קורקט. יחד איתה יתארחו אסיה רפופורט, רלי מנור ועוד דמויות שיחד הן פיצוץ אישיות של ממש. 
במפגש ביתי מיוחד תחת הכותרת "לרקוד על פני מים סוערים" תופיע צביה ארבאנל, רקדנית, שחקנית וזמרת שהחלה את דרכה בלהקת "ענבל" המיתולוגית של שרה לוי-תנאי. צביה היא חוקרת תרבות ומחול המספרת על מסעות חייה בקריירה האמנותית שלה. היא תספר ותשיר שירי אהבה, כיסופים ואימהות, מילדות בתימן ועד להוליווד ובחזרה לחולון.

ועוד בעיר במסגרת פסטיבל אשה:
בסינמטק חולון יוקרנו הסרטים: נשות החופש Women of Freedom בימוי: עביר זייבק חדאד
"נשות החופש" מספר את סיפורן של נשים שנרצחו בשם המושג המפוקפק "כבוד המשפחה", את סיפורן של נשים שחיות תחת איום לרצח, נשים ששרדו רצח, ואפילו את סיפורו של רוצח שהביע חרטה. שיחה עם הבמאית תיערך לאחר ההקרנה.
וכן הקרנה מיוחדת של הסרט: No Lullaby בימוי: הלן סימון. טינה, אשה בשנות ה-50 המאוחרות לחייה, למדה בגיל צעיר שאין להוציא החוצה את שמתרחש בבית. אז היא שמרה על שתיקה, בזמן שאביה התעלל בה בילדותה. היא קברה זאת עמוק בתת הכרתה, עד כדי כך שהיא לא ראתה את אותות המצוקה של בתה, פלו, שסבלה מאותה התעללות על ידי אותו מתעלל. אחרי שנים של שתיקה, טינה ופלו אוזרות אומץ לשבור את מעגל הקסמים, ופונות למשטרה.

מרכז הצעירים של חולון יארח שלוש יוצרות צעירות ומקוריות: מיקה שדה ,וירטואוזית ווקאלית ויוצרת מחוננת. יעל איזנברג ,משוררת, שחקנית ומוזיקאית רגישה וממגנטת ונועם סדן, חוצה גבולות של ז'אנרים, רכה ובועטת ובעלת ייחודיות בהגשה שלה.
הפנינג חינמי, פתוח לקהל הרחב, תחת הכותרת "שוטטות" יתקיים במתחם המדיטק ביום שישי ה-24 במרץ, בין השעות 12:00 – 15:30
במתחם המדיטק ובספרייה יתפרשו יוצרות וקבוצות מכל התחומים ויזמינו את הקהל לשוטט ביניהן, לקחת חלק במיצגים אינטראקטיביים, מוסיקה, סדנת מכונאות רכב, מיקרופון פתוח, בית מדרש, בירה, דוכנים ועוד הפתעות. בין המשתתפות באירועים אלה:

להקת "הזאבות" - להקת רוק נשית המדובבת את הצד הנשי של מערכות יחסים, סקס והליכות חשוכות בפארק (חברות ההרכב: יפעת בלסיאנו- שירה וגיטרה, מורן סרנגה- גיטרה, מורן מנגד- בס, שירן פרנקו- תופים).

אמנית המיצג גבריאל נויהאוז תגלם דמות פנטסטית, לבושה עיטורי נייר המדקלמת שירים, תפילות וטקסטים ספרותיים בשפות שונות ומרובות (לבקשת הקהל). טקסטים אלה נאספו מאנשים זרים ברחוב ובמבנים ציבוריים - ממטפלות, מלצריות ועד לעובדי ניקיון.

האמנית לירון בראייר תציג עבודת וידיאו  "Running on hills " המבקשת לנסח אמירה מורכבת על מושג הנשיות ככלל ועל המורכבות של היותנו נשים במרחב הציבור בפרט.

לסביהונסט- שירים ומערכונים מקוריים על נשים שאוהבות נשים. הצצה, גדושה בהומור עצמי, אל תוך מערכות היחסים שבינה לבינה - מהנשיקה הראשונה דרך המפגשים המקריים עם האקס יתועד האהבה האינסופית וסופה.  הקאסט מורכב מארבע שחקניות ודי ג'יי LIVE. שחקניות: מיקה בן שאול, ענת זמשטייגמן, אילה דנגור, תמר עמית יוסף, טל שחר בן ארי.
סדנת "קווילט לשלום"- הקהל יוזמן למלא ריבועי קווילט באיורים ובצבע שיחד יצורפו לשמיכת השלום הנוצרת על ידי נשים מכל העולם.
הנבלנית ואמנית המיצג עדיה גודלבסקי, תופיע במיצג המוסיקלי "נִ כְ תֶּ בֶ ת" - לשירי משוררים ונבל ותזמין את הקהל לדיאלוג אינטימי עם שירה כתובה ומוסיקה.
"אוטול'ה"- היא סדנת מכונאות רכב עם תהילה גבאי-דויטש שזיהתה את הצורך להכיר לנשים את עולם הרכב. בחניון  המדיטק יוצב רכב עליו יודגמו לנשים פעולות בסיסיות הנוגעות לתחזוקת הרכב. הנשים יוכלו לשאול שאלות וללמוד על תחזוקת הרכב וגם להתנסות בעצמן - כי ידע הוא כוח.
"צייתי\ הקשיבי\ בחני" אמנית המיצג אלה סולומון -תזמין את הקהל לפרפורמנס אינטימי שנועד למשתתף/ת יחיד/ה בכל פעם, ובו הגבול בין ה"אני" לבין פרקטיקות של ריצוי ושליטה נבדק בסיורים משותפים באמצעות פעולה אינטראקטיבית ומסע של וידוי וגילוי, שנוצר כל פעם מחדש.
Shall we fall? נועה לארה מאיר ונטע פולק במופע אקרובטיקה אווירית מלהטטות בין קרקס מסורתי ובין אמירה אישית  המחפשת את המקום שלהן כנשים בתוך אמנות המקדשת גוף וחוזק.
וברוח יום השישי יתקיים בית מדרש "יוצאות לאור" ב-24 במרץ החל משעות הבוקר ועד הצהריים. אירוע שהוא  שיתוף פעולה מיוחד לפסטיבל בין קהילת קודש וחול בחולון בראשות הרבה הרפורמית גלית כהן-קדם וחברות תנועת "נשים עושות שלום". הקהל מוזמן לרב שיח ולימוד משותף עם מגוון נשים מכל הקשת החברתית בישראל.
שיעור פתוח בלט והיפ הופ- בנות החוגים למחול ממרכז "רעים" בחולון יקיימו שיעור בלט קלאסי ושיעור היפ הופ ויזמינו את הקהל להצטרף.
כמו כן מוזיאון העיצוב יהיה פתוח לקהל ללא תשלום במסגרת אירועי "שוטטות". 
מחירי כרטיסים: 40 – 80 ₪.
מחירים מיוחדים לתושבי חולון!
רכישת כרטיסים: באתר הפסטיבל: www.womanfestival.co.il                                                      או באשראי בטלפון: 03-5014950
בקרו אותנו ועשו לנו לייק בדף הפייסבוק – פסטיבל אשה בחולון

You May Also Like

0 comments

תגובות